Sunday, June 20, 2010

mati tu pasti

Assalamualaikum wbt..

just came back from majlis pengkebumian..is it pengkebumian or pengebumian?huhu.. isteri kepada ayah sedara aku meninggal dunia pagi tadi..innalillahiwainnailaihiroji'un..lepas zohor tadi kebumi..sepanjang proses memandikan jenazah, kapan, solat jenazah, sampai la nak bawa ke kubur, aku tengok..tapi aku x ikut pegi kubur..allayarhamah meninggal sebab barah rahim.. semalam, aku n mak aku pegi hospital tengku ampuan rahimah, klang utk melawat die..masa tu die hidup lagi..tapi da terbaring..da x boley nak respond sangat..mata die je boley pandang orang..mase tu, memang sume ahli keluarga die pun cakap, yang skg ni da sampai tahap tawakal je..sebab virus da masuk ke darah n da effect jantung..semalam aku melawat die kat hospital, arini aku pegi lagi tengok die kat rumah die sebagai jenazah..ajal maut Allah yg tentukan..sedekahkan alfatihah kat Allayarhamah..

hospital is one of the place that i wont go if i can..sebab dulu aku ase, aku x suke pegi hospital..sbb kat hospital, jarang nampak muke2 ceria..yang ade cume orang2 yg sakit n bau2 ubat..tapi skg ni, aku patut lebih kerap pegi melawat org sakit kt hospital..supaya aku sedar, yg aku pun akan dok kat tempat diorang bile2 mase je yg Tuhan kehendaki..supaya aku lebih menghargai nikmat kesihatan yg Tuhan bagi kat aku skg..supaya aku boley selalu doakan orang2 yg sakit..supaya aku insaf..

Mati tu bile2 je..mungkin mase aku pun da dekat, sape tau kan?Allah je yg tau..ntah2 arini ari terakhir aku tgk dunia,ari terakhir aku borak dgn mak aku,ari terakhir aku maen game cafe world kt fb, n mungkin ni post terakhir aku kt belog aku ni..tu sume da tertulis..Allah je yg tau..

nak tau ape impian aku?kalau x nak tau pun xpe, aku nak bagitau gak..ni belog aku..sukati aku la kan?kalau x nak tau, da jangan baca..hehe..em, impian aku skg, aku nak kumpul duit banyak2 pastu nak beli mini cooper..eh2..silap..mini coop tu hold dulu..impian aku, aku nak kumpul duit banyak2 cepat2 pastu aku nak pegi haji..3 benda aku nak buat kalau umo aku panjang..mule2 kawen, pastu beranak, pastu pegi haji..then, aku nak get ready untuk mati je..hmm, aku kena kawen, sebab aku nak anak..anak tu je la harta yg kite ade kat dunia ni nanti untuk doakan kite bile kite da xde kan? then bile da ade anak, kumpul duit pegi haji plak..bile da dapat pegi, da sempurna la rukun iman..pastu keje cam biase, buat ibadat lebey, jage suami n anak baik2, pastu pasrah je nak mati bile2 pun..pompuan senang nak masuk syurga..kalau die patuh kat suami n jaga solat,da dapat masuk syurga..kalau aku dapat buat 2 bende ni je dgn sebaik mungkin,da senang ati nak mati..

tadi pun aku da tanye kat mak aku..mane kawasan perkuburan paling dekat kat kg aku tu..rupanye dekat je..kat kawasan taman perumahan sebelah..masjid plak kat sebelah umah aku ni je..masjid yg under construction..sangat besar..menara masjid tu terpacak kat sebelah bilik aku..so kalau aku mati,senang nak uruskan, senang nak kebumi..

wallahualam...

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..