Tuesday, June 1, 2010

fyp aku..sem 7 aku..result aku..


assalamualaikum wbt..


arini da 1 jun..alhamdulillah..umur masih ade untuk sampai ke bulan jun 2010..arap2nye esok masih ade utk kite berbakti kt Tuhan, mak ayah n manusia2 lain..hehe..

tadi aku gi uitm..rindu sudah pade uitm..sebulan da aku cuti..tinggal agi sebulan jek..tadi gi usha2 lab..da ade org yg da mule run fyp..aduhduhduh...aku blom mule agi nih..tapi x ramai la pon..tu pun diorang bukan masuk lab ari2..tgk mood je akak tu kate..haha..esok insyaAllah aku nak mula wat extraction..tadi da beli lada itam n bawang putih..oh! baru aku pasan..sample aku 1 itam dan 1 putih rupenye..pandai sv aku yg comei tu pilih..arap2nye proses extraction esok x de la rumit giler2..aku cuak da bile nak kena gune freeze drier..dgr kate susah nak handle..makan mase plak tu..adoidoidoi..jangan r gitu..huhuhu~~

arap2 dalam mase sebulan b4 mule kuliah ni, dapat la aku settle kan sikit projek nih..at least da bergerak n a step infront of the other..bukan ape, dlm batch aku ni, ramai laaa pulak yg buat antioxidant gak..instrument bukan banyak mane pon..ade sejibik due jek..yg nak gune nye tu ramai naw..so aku x nak la berebut ngan bebudak lain nti..susah..kalau aku da advance sikit dr orang lain, xde r aku kacau diorang time diorg nak guna..

kalau ikut perancangan, sem 7 nih aku x dok kat kolej dah..aku dok umah jek..so aku kena berulang alik dari shah alam-port klang everyday..kalau banyak agi part2 projek aku yg x siap, kan ke membebankan kena slalu masuk lab? da la bukan dekat sangat pon..bley tahan penat gak kot..tetambah dgn keadaan jalan kat klang yg teramat-amat jem ni..agi menambahkan stress..kalau fyp aku banyak yang da settle dalam waktu cuti ni, bley la aku relex2 goyang kaki sikit next sem..

kalau ikut jadual yg aku tgk kat student portal uitm, next sem aku xde kelas ari jumaat..n lab utk subjek packaging plak aku bley pilih sama ade ari isnin, rabu or khamis..aku ase nak amek ari isnin..kalau dapat, ari khamis aku pun xde kelas gak..so aku free r khamis, jumaat, sabtu n ahad..bley la aku terperap kt lab jer n run fyp..bley settle cepat insyaAllah..hehehehe...

semangat pulak ase nak mulekan sem baru..aku da siap kemas da meja kat bilik aku..da penuh ngan buku2 food n nutrition, fail2 n jadual untuk sem depan pon da buat..tinggal nak tampal kt dinding jek..semangat ni, semangat!

oh, b4 that, kena tgk result dulu kan?? hampir2 lupe dowh..seyes aku x bape igt sal result..adoiyai~~ atiku kini kembali resah gelisah gundah gulana..huuu~~ ah, x mo pikir..huhuhu...

pesanan utk diri sendiri : cuti da bley dikatekan da abes..so rajin2 kan lah diri anda wat fyp yek! arap2 berjaya..amiinn~~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..