Tuesday, June 15, 2010

1..2..3..testing2..hee~


Yess!!! akhirnye fyp aku da melangkah setapak lagi kehadapan..dari filtration, skg aku da bergerak ke rotary evaporation..haha..tapi masih under extraction la kn..anjakan paradigma yg berskala hanya 0.001..hee~ janji bergerak ye x?

tapi kan, this extraction rasenye x menjadi sangat la..haisy..ase2nye esok aku kena jumpe dgn sv aku..bincang ngan die camne..sebab dari awai process agi, aku lupe lak nak protect sample aku tu dr light n oxygen..aku kena protect utk minimise kan antioxidant yg hilang..patutnye la..huhu..tapi skg ni pun aku buat testing2 je..utk membiasekan diri ngan instrument2 n procedure2 je..prelimenary test bak kate org kg aku..so nti bile da expert, laju r sikit nak run analysis yg sebenar2nye..

em, tadi mase kt lab aku lepak ngn my fren ni..sambil story mory sal idop..aku kesian dekat die..die dok perak..tp disebabkan skg ni kena buat fyp, die kena stay kt shah alam..n disebabkan duit ptptn die sem lepas pun da abes, die terpakse mengharapkan PAMA..tapi ayah die marah2 n bising2 bile die minta duit..ayah die x bg die stay kt shah alam..ayah die soh die balik umah sbb ayah die kate kalau stay shah alam mmg la kos tinggi..tapi die kn kena buat keje..sv die dok soh die run analysis, tapi mak ayah die dok soh die balik..sian die..tension sangat..patutnye parents die kena support die..die bukan dok shah alam ni berjoli..die dtg menuntut ilmu..jalankan tanggungjawab die as a student..aku sendiri nmpk die datang lab ari2 bawa bekal..die masak sendiri dr umah sewa die..nak jimat punyer pasal..kesian die..tapi aku nak tolong die bab duit, aku pon tgh kontang..so ape yg aku leh tolong is, offer die dok umah aku je r..makan minum sume kt umah aku..gi lab sume nek moto ngan aku jer..setakat ni tu je mampu aku tlg as a fren..huhu..

so here aku juz nak igtkan kt org2 termasuk diri aku..ye r kan, kite berpesan2 ni x salah..nk terime,terime..xnk terime x pe..aku x rugi pun..tulis kt belog ni pun bukan kena bayar..hehe..so aku nk gtau la sikit terutama kpd org islam..kalau bercinta tu berpada-pada la..jage sikit batas2 pergaulan..ape yg x boleh, jangan buat..xyah la nak pegang2 tangan pegang2 pinggang pegang2 bahu..bersentuhan secara sengaja dgn org yg bukan muhrim ni agi hina dari bersentuhan ngan khinzir
Or bahasa kasarnye babi..bukan ape, aku slalu tgk kekadang rimas pun ade..dosa r korg wat camtu kan..so nape nak buat..best sangat ke? Simpan2 la sikit untuk suami or isteri nanti..kalau sume boipren or gelpren da pegang, ape yg ade utk suami or isteri?huhu..renung2kan dan selamat beramal~~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..