Thursday, June 24, 2010

just have a little faith

Assalamualaikum wbt..

fuh! penat sesangat!

penat dengan lab work..penat handle barang2 makanan utk team building GPMS UiTM..dua keje yg berbeza..tapi kena settle dalam masa yg sama..

aku tgh risau sebenarnye..minggu depan, 28-30 jun aku ade camp team building kat pangkor..pastu 2-3 julai plak ade KOP (kursus organisasi n persatuan) masih under GPMS UiTM, then 5-6 julai plak aku kena attend Safety Training Workshop under Food Tech UiTM..means, 2 weeks aku x boley masuk lab n run fyp..huhuhu..aku cuaaaakkk sangat..aku takuuuttt sangat aku x dapat nak siapkan fyp aku on date..banyak sangat analysis yg aku kena buat..tapi baaaaanyak sangat keje yg aku kena buat at the same time..

2 ari lepas borak ngan imam..die pun macam risau bila aku jadi seki GPMS ni..die tanya aku yakin ke boleh siapkan fyp?aku boleh ke handle sume beban yg ade kat bahu aku?aku yakin ke aku boleh jalankan tanggungjawab aku dgn baik?

aku....speechless...means, aku sendiri x tau ability aku..aku sendiri x sure aku mampu ke x..aku sendiri x yakin..imam mantan exco GPMS..die cakap die sendiri pun dulu separuh nyawa..kekadang 3 4 ari x tido..kekadang tido 2 3 jam je seari..

aku...mampu..ke?

T.A.K.P.A.S.T.I

arghh!!!!!

lagi 1 prob pasal fyp aku nih, INSTRUMENT! first method aku adelah extraction..nak dapatkan extract garlic n black pepper..aku kena guna freeze drier untuk step akhir dlm method extraction ni..but the prob is, giliran aku untuk guna freeze drier tu adelah pada 5 OGOS 2010! u know what, without this extraction, aku memang x boley langsung nak run lain2 analysis..so tau x ape maksud kat sini? aku kena tunggu sampai bulan 8 untuk guna freeze drier, pastu baru aku boley run SEMUA analysis aku..diulangi, SEMUA! from A-Z..bulan 8 baru boley! adoidoidoidoidoi kuasa infiniti..huhuhuhuhuhuhu..(T_T)

perasaan sekarang --> cuak! susah ati! tens!

tapi dalam ati tetap kata --> sabar tqah..sabar banyak2..doa je dipermudahkan..Allah akan bersama orang yg sabar..insyaAllah everything will be fine..just have a little faith..

FYP = Face Your Problem!

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..