Monday, June 7, 2010

jom berjalan sampai skru kaki longgar..


pia yg nakal + kepoh + buas + comei =)


KLCC


kami with adik2..


sofia..


jom pegi bertunang~~ =p



memegang hantaran..

Assalamualaikum wbt

baru sampai umah pas 3 ari menetap kat umah dila..penat tapi sonok sbb dapat jumpe adik2..
ari ahad pepagi agi aku, dila n mim da tunggu kt LRT bukit jalil..dlm pukul 9.15 pg, mama n abah sampai kat bukit jalil..tp diorang x reti nak cari LRT, so kitorang kena tawaf stadium bukit jalil tu untuk cari diorang..pastu kitorg gerak ke melaka..kitorg gi melaka sebab nak gi meminang bagi pihak sedara mama n abah..first time nih aku join merisik n meminang..pastu tetibe kene pegang barang hantaran plak..duhh~ da la menumpang je..huhu..
mase sesi bincang2 tuh, aku x bape dengar sbb aku agak jauh dr abah sbg wakil pihak laki..tp ade r dengar sikit2..susah gak ek proses merisik n meminang nih..mase dlm kete otw nak ke melaka pun abah da cuak2 kalau kena berpantun segala bagai..siap soh kitorg wat kan pantun..nasib baek xde..kitorg ni pun fail gak bab sastera mera ni..
pas selesai sume, kitorg dijamu..makanan die sume best2 wa ckp lu..mknn kg..aku memang suke mknn2 kg nih..ade labu masak lemak, ayam kg masak gulai, udang masak sambal petai,asam pedas ikan pari, sambal belacan, ulam2 ngan ikan masin..aku yg sememangnye da kebulur + penat dok dlm kete sesat2, makan x hengat la kan..xde da kontrol2 ayu nih..belasah je..sampai kenyang..pastu otw balik kL, terbongkang..perut da kenyang..badan penat..ape agi kan, tido r..
abah singgah nilai 3 nak shopping2..tp disebabkan kitorg ber3 ni tgh sengkek, kitorg x gi jauh pon..bapak besar nilai 3 tu kalau nk pusing sume kena seari suntuk baru abes kot..tapi sempat gak aku rembat selai selendang..tu pun sbb murah..rm7.50 jek..kalau kt uptown shah alam, rm10..
sampai kt umah dila dlm pukul 9.30 mlm..abah n mama ngan adik2 tido kt umah dila je mlm tu sbb xtau nak cari hotel bajet ktne..kitorg ber3 ni pun fail bab2 hotel bajet sbb x penah dok hotel kt kL..dok umah sendiri jek..huhu..
arini pepagi kitorg da gerak..mule2 gi umah mim kt keramat..pastu bawa diorg gi jln2 kt kL..mule2 gi KLCC amek angin..pastu nek LRT gi masjid india, then gi sogo..baang, haikal ngan pia semangat sgt nak merasa naek tren..kebetulan kat sogo tgh sale..mama pun ape agi, shopping sakan la..aku,dila n mim dok bersila kat tepi..x larat nak jalan ikut mama dah..mase tu baru aku tau perasaan suami2 bila kena ikut isteri2 shopping..nasib baik mak aku bukan kaki shopping..kalau x, masak aku..aku pun xde r kaki shopping sgt..aku suke beli bende yg aku suke je cam selendang, sneakers, cardigen n sweater..tu pun bukan saje2 aku kuar nak beli bende2 tuh..slalu kalau lepak2 ngan membe pastu ternmpk yg berkenan, terus beli..x take time pun..
pas mkn dlm kul 3, abah n mama da nak gerak balik terengganu..abah, mama n adik2 naek LRT gi KLCC semula nak amek kete..aku plak nek tren gi KL sentral n dila nek LRT gi bukit jalil..sedey plak ase..sob2..(T_T)..

esok insyaAllah aku akan mula kan semula keje2 kat lab..adoiyai..bila la nak berakhir (padahal baru je mula)..doakan aku ye aku dapat buat dgn lancar.........

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..