Sunday, October 3, 2010

susut seyh~

Berat aku turun dengan mendadaknye! Ape yg patut aku lakukan????

1. Makan dengan banyaknye

2. Maintain je

3. Makan n exercise

4. Makan makan makan x kire waktu

5. pau makanan orang

6. tapau makanan bile pegi open house

hah! Mane satu pilihan hati?

Adoi..bukan sesuatu yg best kalau berat badan turun secara mendadak n melampau ok! Aku x sonok pun..even aku ase sangatla x sihat..dulu berat aku maintain 50kg..ni berat ideal tau! Seimbang dgn tinggi aku..tapi sekarang ni da nak masuk kategori underweight ni..bahaya bahaya bahaya!!!!

In just 2 weeks, I lost about 7kg..x bagus tu..sebab patutnye nak turun 3kg pun sepatutnye kena makan mase 3-4 minggu..kena slow2..maintain je..huhu..aku x bape concern sangat pasal berat badan..jarang2 timbang..sebab tu x sedar bile berat turun banyak sgt ni..

Nak tau nape aku boley hilang berat badan dgn mendadak? Tekanan tekanan n tekanan..so kepada anda yg ase nak kurus, sila lah tertekan..ok2 ni seyes..aku punye jadual makan memang agak terganggu 2 minggu ni..kekadang lunch pukul 4 or 5..pastu malam sibuk siapkan keje, asemen past uterus tertido x sempat makan..kalau sempat pun, aku makan epal hijau je..kenapa epal hijau? Sbb epal hijau mengenyangkan..banyak fiber..tahan lama boley simpan xyah gune peti sejuk pun..masam2 vitamin c..dan disebabkan badan aku jugak memang sangat senang kecut dan kembung suka suki..ha, maknenye, aku senang gemuk n senang nak kurus balik..minggu ni orang tgk aku chubby minggu seterusnye org tegur aku da kurus..mcm belon lak bley tiup bley kempiskan sesuka ati..apadaa~~

Misi : makan secara sihat utk mendapatkan berat badan ideal!

2 comments:

picairin said...

ok...sy sgt jeles..sekian =P

tqah said...

mengade pqah..ang da kerepeng..dok diam2..haha

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..