Tuesday, October 19, 2010

aku yang geram

kena biasakan diri dengan kesusahan.. lama2 kita dah imune, n datangla ape pun dugaan, insyaAllah kita akan sentiasa positif dalam mengharunginye.

hari jumaat lepas, kelas dah xde..tapi aku ade test yang sepatutnye dijadualkan pada pukul 8.30 pagi..aku agak sibuk hari jumaat tu sebab nak buat persiapan untuk program kat rumah anak2 yatim..nak beli barang n so on..so aku dah plan baik punyer, pas test dalam pukul 9.30 pg, aku nak balik umah amek kete then pegi beli barang..tetibe kamis petang dapat mesej test tunda ke pukul 2..ok la aku sabar agi walaupun hangin jugak..so aku tukar plan..aku kena balik umah jumaat pagi b4 test utk amek kete..pas test terus kuar gi beli barang ingatnye..tup2 pukul 12 ari jumaat tu, dapat mesej lagi test tunda ke pukul 5 petang pulak! wat the heck????? x kan aku nak gi beli barang after test dalam pukul 6?? jem giler kot..pastu pukul bapenye aku nak packing barang2 n anta balik kete?? seyes mase tu aku bengang giler ngan sape2 yg memandai jek tukar2 waktu test..aku yakin pertukaran tu bukan dr lecturer aku..

last2, pukul 2 pas zohor aku terus kuar gi beli barang2 sampai pukul 5 terus gi jawab test.. orang yg tukar2 waktu tu rasa x cukup waktu sangat nak study kan? sampai kena postpone 2 3 kali kan? ha study la puas2..biar orang lain x study pun x pe kan? aku sendiri x dapat nak fokus kat test..tapi tetap boleh je pegi jawab test..ape masalahnye? kalau extend2 time gitu, ko yakin ko boleh dapat full mark r? x pikir pasal orang lain! pentingkan diri jek!

tolongla belajar untuk handle pressure..baru kena pressure sikit dah x mampu..jangan manjakan sangat diri tu..bile ade test 2 3 ari berturut2, ko merungut rungut pastu minta tukar tarikh..ko x boley ke terima je n cuba blaja handle that situation? even kalau ade 2 test dalam masa 1 ari pun, x jadi masalah kot..aku selalu je kena..kalau orang lain boleh, ko pun boleh! mampu je..cuma ko yg x nak cuba..x nak rasa susah sikit..

hisy! geram pulak aku..

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..