Thursday, September 1, 2011

salam lebaran dan cerita raya saye~~~

Assalamualaikum

Hari ke-3 syawal

aku nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri pada sume umat Islam seluruh dunia. raya tahun ni,aku dah kena bagi duit raya kat cousins and adik. oh tak dilupakan my mum. daaannn aku jugak kena beli baju raya sendiri dengan duit sendiri. oh! but as usual, aku beli kain jek. mak la yang menjahitnyeeeee..yeah~ thanks mum!

hari raya 2011 ni jugak, famili aku bertambah ahli. besok,aku bakal mendapat kakak ipar insyaAllah. majlis berlangsung di alor star kedah, pihak perempuan. pihak lelaki which is my family la kan, hujung tahun baru buat. sebab nak sekalikan dengan kenduri my sista jugak. huh! pulun nau abang ngan kakak aku ni. berebut-rebut nak kawen tahun ni jugak. penat tau i nak menerima ipaaarrrr aje! =p

so yeah, tomorrow me n my family will heading to KEDAH!!!! my old hometown yaw~ rindu sangat mau jejak aloq staq lagi.n the best part is, my bakal kakak ipar tu ialah my fren's sista!!!! my fren mase skolah rendah kat aloq staq dulu. secara tak langsungnya, aku dah berbiras dengan kawan sendiri la. kawan main aciligan duluuuu. ramai la nanti kawan-kawan sekolah rendah aku yang insyaAllah akan hadir kenduri Sabtu ni. dan insyaAllah majlis kenduri tu nanti bakal menjadi majlis reunion kami jugak!!!! wakakaka..abang,i tumpang kenduri u buat majlis i k? lalala~

u know what, mase hari raya pertama as usual kitorang berkumpul kat kampung la.pulau indah, port klang. masa tengah makan-makan and my mum ajak-ajak my aunts follow our rombongan ke kedah, suddenly my maklong asked me "awak pun nak nikah dah kan? dah bertunang kan?"..then i was like shock. maklong ni salah orang ke hape? "eh kakak laaa" i said sambil tunjuk kat my sista kat sebelah. then maklong cakap lagi "eh awak pun dengar cite dah bertunang". "eh mane ade. bile pulak?" sambil jawab muke aku berkerut-kerut sambil pandang my mum."haritu yang pegi sarawak tu, bukan nor pergi berbesan ke?"my maklong cakap dekat my mum. aku plak dah macam HEH????CANE MAKLONG TAU AKU PEGI SARAWAK? CANE LEH TIMBUL ISU TUNANG PULAK NI? LOGIK KE AKU PEREMPUAN PEGI UMAH LELAKI NAK BERTUNANG???? AIYAK!!!!

then my mum pun explain la everything. aku tak bertunang ok! pegi makan angin je. dah incik zai ade sane,so he be our tourist guide n driver la. tu jeee. lepak umah abang incik zai pun kebetulan sebab ade majlis makan-makan dan kami dijemput. takde majlis pertunangan yang berlangsung.

bile aku tanye incik zai "bile kite tunang? my aunt thought we already enganged". then he replied "SUKE SUKE SUKE"

huh! setakat suke je tapi no action buat ape. wahahahahaha!
oh i wish previous Ramadhan and this Syawal can make me a better muslimah. I want to. I pray for it. and I wanna do it. kena kuat dan istiqamah!!

tamo tinggal solat
tamo lambat-lambatkan solat
improve my appearance. tutup aurat sesempurna mungkin.

Ya Allah,i wanna be ur best hamba. can I? I LOVE U ALLAH.
ok sayang-sayang sekalian, doakan perjalanan aku ke Kedah esok diberkati dan selamat. nak gi bina masjid nih. teruja!!!! ^_______^

.salam lebaran.

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..