Wednesday, September 7, 2011

saya mohon maaf..maafkan kesilapan dan kealpaan saya..saya banyak khilaf..

Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim

saya Nur Atiqah Bt Mohd Yusof ingin memohon maaf kepada sekalian pembaca blog saya ini. Saya dahulunya kerap menulis tentang cinta. Ya! cinta sesama manusia yang saya megah-
megahkan. Saya sangat berharap Allah ampuni dosa-dosa saya kerana tiada istilah cinta sesama manusia bukan muhrim di dunia ini melainkan cinta kepada Allah, Rasul, agama dan keluarga.

Saya teramat menyesal dengan segala apa yang pernah saya coretkan. perkara yang membawa kelalaian, kemungkaran, keburukan, kemaksiatan.

Saya hamba yang khilaf. Saya hamba yang lalai. Saya hamba yang lupa. Ya Allah, ampuni hambaMU ini (T_T)


Saya menyesal kerana telah mempertaruhkan cinta saya pada manusia. Saya menyesal kerana mendahulukan cinta manusia dari cinta kepada Ya Rabb.

Sungguh! cinta pada Allah takkan kecewa. Sungguh saya sangat bahagia dengan cinta Allah. Sungguh saya tak menyesal kehilangan cinta lelaki yang bukan muhrim saya. Sungguh saya yakin Allah akan mengatur jodoh yang terbaik buat saya.





Saya akan menjadi terlalu sedih jika cinta dan rayuan saya pada sang Pencipta disisihkan. Tetapi saya tahu, Sang Pencipta tidak akan mengabaikan cinta hambaNya.

Ya Allah, jika dia jodohku, kau satukan kami dalam restuMU
jadikan dia yang halal buatku
jadikan dia imam rumahtanggaku
jadikan dia penjagaku
jadikan dia pembimbingku





Ya Allah, jika dia bukan jodohku,
jauhkan dia dariku
jadikan aku insan yang redha dengan takdirMu
jadikan aku insan yang pasrah dengan ketentuanMu
jauhi kekecewaan dari hatiku

aku cintainya dan sayanginya
tapi jika Kau tak mengizinkan, aku terima seikhlas hatiku
kerana aku lebih mencintaiMu


Ya Allah, pelihara aku dari godaan dunia
jangan Kau palingkan hatiku lagi
aku hanya ingin menyerahkan seluruh hidupku beribadat kepadaMu dan berbakti kepada ibu bapaku

amin ya rabbal alamin

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..