Tuesday, September 6, 2011

let's pictures talk. majlis pernikahan dan persandingan

Assalamualaikum

come come lai lai aku share gambar-gambar majlis pernikahan dan persandingan abang aku

photographer : atiqah
location: Alor Star, Kedah

using Nikon 3100


hantaran yang sangat simple. susah la travel jejauh ni nak melaram segala bagai. abang aku la nih cari isteri jauh bebenor.


mahar~ aku rase dalam RM100 kot. mak aku gubah sendiri. simple je la tapi.


hantaran #1


cincin a.k.a hantaran #2


hantaran #3


hantaran #4


abang aku yang poyo. tak sodar diri nak menikah dah. huh! [this pic taken by my adik]



upacara sarung cincin


upacara batal air sembahyang


pemberian mahar


my adik. dok memikior pasal majlis die pulak la tuh. cam aku tak tau.


my mother with her mother.





my little cousin, hanim! aku tanye die "who's this?" sambil tunjuk kat aku la kan. then slambe die jawab "i don't know" ngan pelat-pelat. cis tak guna punya cousin.


ni konon-konon je bergambar kat pelamin


main jeling-jeling pulak. nasib baik dah halal.


muka ceria pasangan pengantin


dah macam wedding cina pulak aku nengok. naik kete camni, pakai baju merah pulak. cis abang aku naik kete chevrolet tuuu. siap ade driver. jeles!


sista and mother


used live band instead of kompang. ok ker? no comment. majlis orang. kita layankan aje.


makan beradap. ayam ini end up at my table. wahaha. pengantin mana boleh makan ni. kena control. baik aku je habiskan.


ceria, gembira, bahagia.


menonggeng aku nak capture gambar nih. haila. demi abangku satu-satunya.


sanding. tapi takde pun tepung tawar. baru je ingat nak gi renjis renjis. ala takde peluang pulak (+_+)


last last kek tu pun bukan deme yang makan. bebudak jugak yang melahap habiskan. tak best la jadi pengantin ni. gagaga.


part of my family. hah nak tau sesuatu yang tak pernah aku reveal? paling hujung sekali sebelah kiri tu [sebelah aku] is my stepmother. and she's 7 years older than me. yes! aku tak tipu.


# baru kahwin #


simpulan kasih harap berkekalan ke akhir hayat


#them#


here we are!!! inilah kawan aku satu kelas mase darjah 4 darjah 5 darjah 6 tu which now dah jadi biras aku dah. kakak die tu la yang dah jadi kakak ipar aku. what a small world.


kalau ditakdirkan Allah, aku dan incik zai ade jodoh dan bersatu sebagai suami isteri, aku tak tau camne lah nak buat majlis? incik zai kena lah travel to Selangor? with all the hantarans? Ya Allah susahnye. kitorang yang tak payah merentas laut ni pun terasa susah. oleh itu, aku terasa macam nak memudahkan segala. buat sesimple mungkin. lantak la orang nak cakap ape. janji tak menyusahkan zai and family.

kalau ade jodoh. Amin~




notakakiwangi: satu je sebab aku tak suke jadi photographer is --> aku takde dalam gambar!

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..