Tuesday, April 5, 2011

sudah kembali ke pangkal jalan. eh?


i'm back home for good.

alhamdulillah selamat dah sampai kat rumah. bukan nak ngengade atau eksyen, tapi malaysia sangat panas ke sekarang? yes kat china baru nak beranjak ke spring. suhu pun around 20 degree and sometimes bile berkabus or hujan, suhu turun ke 7-10 degree. so memang la sejuk. tapi aku rase sekarang ni KL extremely hot!

kuar je dari KLIA, dah berlengas-lengas, melekit-lekit rase muke ngan badan. peluh memang tak hengat. meleleh-leleh dow! mase kat china aku dengar KL sekarang selalu hujan, so im not expecting Kl is hot. giler-giler punyer panas. sekarang ni mid night pun, badan aku berbahang. mata sangat la mengantuk tapi tak boleh tido, tak tahan. rasa macam nak mandi lagi..huhu..

some pictures during my holiday at Shanghai, insyaAllah akan ada dalam masa terdekat. alah gambar biase-biase je. saje nak share.

my experience during my time at shanghai, was extremely awsome! tempat yang best untuk dilawati. aku tak gune travel agent pun. cube berdiri atas kaki sendiri. hotel pun search sendiri, but refer to my senior's suggestion. tapi aku booking sendiri la. cari yang murah-murah je untuk tido.

yang bestnye kat shanghai, ade tour bus. pakejnye, RMB 100 per person for 24 hours riding. bas tu akan pusing around Shanghai city, and akan stop kat tempat-tempat femes lagi best area tu. passengers boleh turun bile-bile je dari bas kat pit stop, dan naik semula bas yang sama untuk continue journey. selama 24 jam la boleh turun naik turun naik bas tu. aku rasa berbaloi sangat. tak payah gune travel agent. dalam bas tu sendiri pun boleh dengar thru headphone penerangan pasal Shanghai and tempat-tempat best kat Shanghai tu. puas lah aku pusing dua tiga kali dengan bas tu. bas double decker, with open air kat tingkat atas. best woo!

pasal makanan pun tak perlu risau. muslim restoran everywhere. cuma kene cari and perhati sikit sebab kedai makannye agak kecik. yang paling best, kambing bakar!!! macam sate la kat Malaysia tapi lagi besar and lembut sangat. plus rempah, terbaik lah! makan tak hengat.

lepas ni tugas baru cari keje plak ye. yosh!

assalamualaikum~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..