Monday, April 11, 2011

aku dah jadik pengganggur~

Assalamualaikum wbt....................

hope u guys have a great Monday! selalu orang tak suke Isnin, sebab kena pegi keje or class. but for me, NO DIFFERENCE!

why?

cause I'M JOBLESS

bunyik sedih sadis seyh~

sejak seminggu yang lepas, aku dah jadi penganggur. tapi minggu lepas banyak jugak hal nak kena settle kat rumah seperti kemas beg, kemas almari baju [sebab dah tak muat nak sumbat baju yang shopping kat China], suai kenal dengan kitten baru, pegi buat hair treatment [agak serabut after coming back from China] dan sebagainya.

dan weekend pun I'm very occupied. for Saturday, went out to KL with my schoolmate, Syiera. while for Sunday, from morning til late evening kat UiTM, had 38th Annual Grand Meeting GPMS UiTM.

dan harini Isnin, suppose to go to Summit, Subang. accompany my friend yang nak interview kat situ but last minute cancel sebab interview tu dah postpone. so here I am, infront of my lappy. fesbuking and beloging.

ada je keje nak kena buat sebenarnye. report tak siap lagi. kena submit 19th April ni. together with presentation. jadinye, untuk mengisi masa aku yang terlalu lapang ni, aku akan mula buat report tu harini! JIEYH~ *semangat*

bile aku nak mule keje? banyak gak dah drop resume. tapi belum ade rezeki lagi kot. bilenye ade orang sudi nak amek aku keje? ke nak bisnes je? menjaja pun orait la janji keje jugak! halal lagi kan?

degree holder-4 years of study-practical training in China ---> job: menjaja

what's your opinion? as for me, as long as i am happy with my work, i have income [takyah la juta-juta, janji mampu nak sara diri pastu nak bagi duit sikit kat mak], i commited with what i do, aku ikhlas --> it's more than enough.

tapi tu aku. orang lain?

salam..

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..