Thursday, May 20, 2010

aku????? uwaa~

Assalamualaikum wbt..

ari selasa lepas, akak aku balik umah ngan kete baru..kete Honda *****..haha..saje x nk expose..nak wat ngade sikit..die baru jer dapat kete tu pun selasa lepas.. akak aku skg ni keje as a lecturer kat uitm puncak alam..baru jer mula isnin yg lepas..tapi x ngajar agi pon..baru nak meeting ngan dekan, nak wat silibus..die ngaja budak asasi sains yg akan masuk dlm bulan 6 kalau x salah aku..b4 dapat tawaran dr uitm, die keje kat company supplier chemical Fisher Scientific kt seksyen 26 shah alam..8 bulan keje situ, kumpul duit dapat r beli kete..kat puncak alam die nyewa, so kena r ade kenderaan nak berulang alik..dulu mase die keje kat Fisher Scientific tuh, die bedal kete mak aku jek..sebab die dok umah..skg ni da dok umah bujang, kena r pepandai sara idop sendiri ye..

abang aku pon tgh bercadang2 nak beli kete..die x keje agi..blaja pon x abes agi..ade agi 1 sem..tapi die wat part time job dari tahun lepas agi..leh tahan masyuk komisen yg die dapat kalau die rajin..riban2 gak r..so die pon menggatai nak beli sejibik kete..tapi x tau agi bile..maybe tunggu pas abes blaja n dapat keje tetap kot..sbb skg ni komisen yg die dapat tuh byk abes bayar duit umah..abg aku da beli 3 biji umah..umah kicik2 je r..sume ade penyewa..so leh r kaver sikit2..

sooo beruntung kan mereka?? akak aku baru umo 23 tahun..da ade kete..saving mau riban2 dlm bank tuh..ntah2 tahun dpn da cukup duit nak kawen..

abg aku umo 25 tahun..saving ade kot sikit..die x reti nak saving sangat..ade duit lebey sikit, bawa mak aku gi holiday sana sini..tapi die da ade umah..3 jibik plak tuh..kire da ade harta r..


aku????????


hanye mengharapkan ilmu di dada yg x seberapa..*sambil wat muke sayu*


sambil melantak lunch, borak2 ngan mak aku...


tqah nanti nak beli kete ape pulak?
hmm..tqah pakai moto jer la dulu mak..
nape??
jimat..nak kumpul duit beli mini cooper..
kah kah kah kah kah kah *mak aku ketawa sambil tekan2 perut*

aku wat muke x bersalah makan sampai licin pastu gi basuh pinggan pastu masuk bilik ngadap lappy sampai lebam.



argh!!! bilekah aku mampu memilikimu~~~~~



volkswagen bettle..bapak cun! nak yang ni gak!!


fair lady nissan..fuh! elegan gak.. [ni kete perjanjian..wakakaka]


notaseciput: yup aku ni low profile..minat kete kicik2 jer..

2 comments:

Anonymous said...

giler demand keta nak fairlady..
akak hang rembat keta mnde??
civic type R ke

tqah said...

agak demand di situ..huhu..
kete akak aku teettt..
~rahsia~
hahahaha..

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..