Friday, April 23, 2010

makan makan dan makan agi..yeay!


Assalamualaikum wbt

aku nak continue cite sal pewot aku kenyang tahap gajah aritu..
ari rabu lepas, tetibe senior yg tgh tumpang bilik aku ni cite sal die makan kt sebuah kedai ni..name kedai ni william..kt kelana jaya (KJ)..die kate, kedai ni unik sebab kalau tgk luaran kedai ni, cm warung jek..ase2nye agi terok dr warung kot..selekeh tahap dewa dewi r..tapi makanan die, peh standard hotel 5 stars..aku pun teringin r nak try..so mlm tu aku merempit ngn senior aku tu gi KJ cari kedai tu..lebey kurg 25 minit gak dari shah alam..x susah pun nak cari kedai nih..dari shah alam ikut federal highway..follow signboard subang jaya..bile da smpai kt bawah fly over yg ade smpang 3, follow signboard KJ plak..kire belok kiri r pastu straight jer..lepas 2 flyover, terus himpit kiri..bile nmpk jer rail lrt KJ, follow jer line kiri tu sampai ade smpg masuk kiri kt seblah flyover betoi2 seblah stesen lrt tuh..then simpang yg pertama masuk kiri agi..terus je smpai nmpk 7eleven kt seblah kanan..masuk kanan right after 7E tu..william ni warung ujung..sememeh r..nk kenal william ni senang jer..cari kedai yg ade blackboard BESAR PUNYER yg cm ade kt kelas kite gune kt skola rendah dulu..ha tu r william..giler selekeh r kedai tu..sampai jer, aku terus order air mango blended..seyes best gler..mango die pekat betoi..memang x dilute asenye..pastu dlm tu siap ade nata de coco + tembikai + laici..aku order size besar then share ngn senior aku tuh..ni ha airnye..



besar ni sebenarnye..dlm pic x nmpk sgt..sedap nih..order mango blended, tp bukan mango jer dlm tuh..




aku n senior aku berjaya abeskan air sedap nih..





untuk makanan, ade macam2 menu pelik2..even spagheti, pizza n pasta pun ade kt warung nih..ha, memang unik r beb! aku order mix grill..dalam ni ade sume jenis daging..lembu, kambing, ayam..yg kt tgh2 tu mashed potato + cream cheese..sedap weh mashed potato tuh..aku da kenyang tahap gajah pun aku tetap leh abeskan mashed potato tuh..rugi kalau x abes..harga makanan ni agak mahal..RM40..tapi aku makan berdua ngan senior aku tuh pun x mampu abeskan..kalau makan 3 org pon ok..so kalau 3 org, tong2 r bayar..berbaloi-baloi~





uit, gambo tersenget lak..layan jer la ea..ni ha mix grill yg aku n senior aku makan sampai almost licin tapi tetap x mampu abeskan..kalau aku abeskan gak, alamatnye x balik shah alam r kitorg mlm tuh..ni pun dipakse2 utk jadi camni..kalau ikuitkan pewot, memang banyak jer yg x abes..tapi kitorg sumbat2 gak sbb xnak membazir..so setakat ni je r kitorang mampu..




ni ha rupe kedainye..buruk sial..warung pecel lele kt padang jawa pon agi lawa..tapi skali die kuarkan makanan die, tercengang beb!




die tulis menu cenggini jek..kat blackboard tulis ngan kapur..name memang pelik2..kalau x biase datang, xtau pun nak order ape..bukan ade gambo pon nak nengok rupe makanannye..due helmet yg ade tu helmet aku n senior aku r..


kul 9 kitorg gerak dari shah alam, kul 1050 kitorang sampai semula kt shah alam..xde r jauh mane..leh jer kalau teringin bile2 nk gi..n portion tiap2 makanan memang sangat banyak n boley share 2-3 orang..ade makanan yg kleh share sampai 5 org..tgk saiz perot r kan..sedap memang sedap..banyak pon banyak..tapi price agak mahal..kene bajet awai2 r kalau nak makan kt situ..make sure poket penuh sikit..takut kang kene basuh pinggan lak baru leh balik..

esok aku nak pose ngan kawan2 aku n kitorg plan nak gi berbuke kt subang..ade kedai steambot yg best kawan aku kate..ha, satu hobi aku adelah cube makanan2 yg susah nak jumpe BUT HALAL..so kalau korang korang n korang tau mane ade tempat2 makan yg best kt area selangor n kL (selangor r klu leh) n makanan die sedap n unik, gitau r..leh aku try..heee~

sekian,adios..
salam~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..