Sunday, April 18, 2010

kite bukan sape2..

Assalamualaikum wbt..
fisrt of all, jom kite ramai2 sedekahkan alfatihah buat penyanyi achik spin atas pemergiannya ke rahmatullah petang semalam..
alfatihah..
.....
.....
.....
satu demi satu kite dengar sal kes kematian kan? mule2 yani mentor, pastu din beramboi..skg ni achik plak..ni org2 femes yg kite kenal..yg kite x kenal tu x kire agi..
ajal maut di tangan Tuhan..kite sebagai manusia ni berdoa je la semoga kite akan mati dalam iman..cukup amal ibadat sebagai bekalan kite kat sane nanti..kalau kite jalankan tanggungjawab kite sebagai khalifah kat muke bumi ni, insyaAllah kite x kan ase takut untuk menemuiNya..
tapi....
aku akui aku hamba yg lalai n alpa..
aku x bersedia andai kate aku ditakdirkan pergi buat selama2nya skg ni..
amal ibadat kompom2 x mampu nak menyelesakan aku kt sana nanti..
jasa mak abah aku pon aku blom sempat balas..
Ya Allah..Kau panjangkanlah umurku..
Kau kuatkan imanku..
Kau jadikan aku hambaMu yg solehah..
Kau matikan aku dalam iman..
nak berseronok bukan x boley..tapi at the same time kene igt Tuhan same..n berpade-pade..kite kat dunia ni sementara je..janganlah nak enjoy sangat..Allah bagi banyak nikmat kat kite, hargailah n gunakan dgn sebaik mungkin..
ingat 1 bende
KITE HAMBA YANG LEMAH
kite HAMBA..
taraf kite taraf HAMBA..
wallahualam~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..