Monday, March 29, 2010

FDP da settle..proposal next..

assalamualaikum wbt..

yeay~ food product development competiton da abes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sangat2 lega n puas ati..walaupun x menang, aku bangga ngan diri sendiri n sume kawan2 aku sbb kitorg berjaya menghasilkan new food product hanya dalam masa kurang sebulan! susah oOoOoOo..ngan nak come out wit idea agi..nak develop product agi..da develop tu, ade kurang sane sini kene improve agi..pastu nak wat chemical analysis agi..nak wat sensory evaluation agi..nak analysis data sensory agi..nak prepare poster, pamplet, packaging n labeling agi..fuh! aku senaraikan pon da terase penat..ni kan plak nak wat..sebab tu bulan 3 ni aku jadi laen macam..biol + bengong + mamai + blur...kurang dr sebulan beb masa yg ade! huhuhu...

akhirnya settle..pasni leh fokus kat proposal plak..proposal kene anta next week..ade agi mase nak wat ni..leh punyer..tqah, plez work better under pressure ok!

yang menang tadi ade 3 kumpulan..first prize, grup tu wat bubur durian dalam powder form..haaa, menarik kan? kalau nak makan, tinggal bancuh ngan air panas jer powder tu..ase die memang sebiji cam fresh bubur durian..x effect langsung ase eventhough da processed..impress2! tempat ke2 plak wat nugget cendawan..totally cendawan without daging or ayam..sedap! n tempat ke3 sos spaghetti yg da di modified ikut citarase org melayu..pedas + masam..

sume best2..ade 19 grup..means, 19 new food product..sape x dtg tadi memang rugi gler r..hehe..

ok, laen kali aku upload pic ok..as usuall, dila yg bertanggungjawab mengambil gamba..aku kene tunggu die upload kt fb, baru aku leh upload kt sini..

setakat ni je dulu..aku undur diri....

salam~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..