Saturday, July 9, 2011

ALLAH KNOWS

Assalamualaikum wbt

fuh! setelah sekian lama aku menyepi. ceyh, lama la sangat. padahal adelah dalam lebih kurang tolak tambah seminggu jek.

husyoo i've been very very very busy lately. busy keje je la. kat opis. balik umah bukan ade bende nak buat pun. bukan ade suami nak layan =p

tapi kat opis memang separuh nyawa la keje bukan main penat! minggu ni memang menguji keimanan sikit. dengan stok yang sampai dalam jumlah yang banyak. dengan preparation untuk masak. haiya cik siti. wa ponat!

khamis ngan jumaat 2 hari berturut-turut masak. bukan sikit-sikit weyh. 7000 bungkus punyer. periuk (atau dalam bahasa food tech KETTLE) besar giler boleh berenang dalam tu. bayangkan aku yang kecik ni nak campak-campak bahan masuk dalam kettle tu. silap-silap, dengan aku aku sekali tercampak masuk dalam tu. barang yang nak dicampak pun bukan ringan wei. main kilo-kilo punya. pastu kene masuk keje awai-awai pagi balik plak malam. oh! (T_T)

thank God esok sabtu, iaitu cuti!!!! dapat lah badan aku rehat sikit. phew~

akhirnya, motor aku selamat kuar dari bengkel. tapi bukan sikit dow duit aku lebur hangus melt! huk huk huk huk..batuk batuk nak kuarkan duit bayar repair motor. 300++ yaw! terus sengkek bulan ni. elok plak kena bayar motor mase ari gaji masuk. macam tau-tau je kan? terus lari bajet dengan speed turbo. jadinye, kena berjimat cermat lagi laaaa bulan ni. =(

tapi kan. motor aku dah tak best maca dulu. lain sangat rasenye. alahai~ tapi alhamdulillah masih bernyawa dan mampu bersama-sama aku. so post kat bawah ni boleh delete la kot. aku ingat aku bakal terpisah buat selamanya dengan my MR REVO! hahaha.



p/s: Allah tau ape yang terbaik untuk kite. dah bayak kali baca stement ni, and dengar org cakap. tapi tiap kali ade masalah, tetap meratap. kenapa? tiqah, be strong!


No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..