Monday, July 11, 2011

jangan sakiti aku lagi..please~


Assalamualaikum wbt

aku nak minta maaf awal-awal kalau post aku lately banyak melibatkan soal hati. actually tujuan aku buat blog ni pun dulu untuk aku luahkan rasa hati. sebab aku kurang senang nak bercerita kat luar. ntah la. segan kot. aku cuma senang nak luah kat dila sorang je.

dan sebab tu aku tak heboh-heboh pasal blog aku kat kawan-kawan atau sape-sape pun. tujuan blog ni untuk aku sendiri je. sebab tu aku selalu tulis hal yang membahagiakan, hal yang menyakitkan hati, hal yang buat aku geram. nak lepas geram pun best kat sini. bukan tujuan nak aibkan sape-sape. atau nak bangga diri sendiri. ni cuma cerita aku untuk diri aku sendiri je.

tambah-tambah, sekarang ni aku kat Kamunting. jauh dari famili and kawan-kawan yang rapat. kawan-kawan kat opis, aku senang nak diskas hal keje je. hal peribadi, ntah la. tak best pulak nak share. so, ape-ape masalah peribadi yang aku hadapi kat sini, aku hadapi sorang-sorang. aku menangis sorang-sorang. aku termenung sorang-sorang. sampai buntu.

so, aku minta sangat kat kamu, jangan lah sakiti aku lagi. aku sakit sangat. aku takde sape-sape kat sini. everything aku face, handle and settle sendiri. susah sangat tahu? drastik sangat perubahan hidup aku. banyak sangat hal aku nak hadapi. tolong lah. jangan sakiti aku lagi. tu je aku minta. tiap kali kamu berfikir yang buruk pasal kite, kenang balik semua apa yang dah kite korbankan selama almost 2 years ni. aku tak boleh, kalau takde kamu. tapi barang-barang yang kamu bagi sentiasa ade dengan aku. teddy tu yang teman aku tido tiap-tiap malam. cincin yang kamu bagi tu yang sentiasa ade kat jari aku, bracelet kamu yang aku selalu pakai, kad birthday yang kamu bagi tu ade kat sebelah tempat tido aku. tiap-tiap pagi, suara kamu yang kejutkan aku bangun tido. tell me, how i can forget u with all those thing around me? aku ralat sangat nanti. aku dah serik kamu tahu tak. aku tak mau rasa sakit yang penah aku rasa dulu. kamu tahu tak berapa lama aku perlu masa untuk heal from my past memory? my past pain? it takes years! aku takmau rasa dah. SUNGGUH TAK MAU! tak sanggup. sakit sangat.

tolong jangan ragu lagi sayang aku kat kamu. tolong jangan fikir lagi pasal kamu tak adil kat aku. tolong jangan fikir lagi pasal layak tak layak. kalau kamu tak layak untuk aku, kamu rasa siapa yang layak? apa bezanya aku dari kamu? apa istimewanya aku dari orang lain? apa kelebihan yang aku ade? sampai kamu anggap kamu tak layak untuk aku?

kite same-same perbaiki diri. demi Allah, aku ikhlas sayangkan kamu dan aku memang nak bina keluarga dengan kamu. bersabarlah sayang. kita dah harungi sejauh ni. sikit je lagi. insyaAllah kalau kite memang ditakdirkan bersama, kite akan bersatu. jangan terlalu fikir cakap-cakap orang. orang tak tahu apa yang kita rasa. yang sakit, kite. bukan diorang. diorang tak tahu ape-ape. aku tak penah merungut bile kamu takde. aku tak pernah ungkit pasal kekurangan. aku terima kamu seadanya.

selalu aku doa moga jodoh kite kuat. janganlah sia-siakan apa yang dah kita pertahankan ni. mungkin sekarang kite jauh, banyak masalah. tapi aku nak kamu percaya, Allah akan bersama orang yang sabar. insyaAllah kebahagiaan ada untuk kite nanti. insyaAllah. serahkan semua pada DIA. aku yakin!

................


No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..