Tuesday, June 28, 2011

untuk dia yang mungkin tidak kesampaian

kamu
aku minta maaf
mungkin sampai sini sahaja kisah kita
ini bukan kehendak aku
juga bukan kemahuan kamu

ini bukan salah sesiapa
ini takdir
takdir yang mencorak kisah hidup kita

aku mahu kamu tahu
aku sayang kamu
sungguh!

tapi

sayang tak bermakna harus bersama
mungkin sekarang aku harus undur diri
untuk kamu dan aku

kalau Allah mengizinkan
kita akan bersatu juga
bersatu dalam redhaNYA
dalam restuNYA
itu yang aku inginkan

kau dan aku jauh berbeza
punya cerita yang tersendiri
jarak ini yang menyatukan kita
jarak ini jua yang bakal memisahkan kita

aku tak mahu membebankan kamu
juga membebankan hati aku
maaf kalau keputusan ini salah dan menyakiti kamu
langsung tidak berniat untuk melukai
sumpah!
aku cuma berharap
kita punya lebih peluang
tapi buat masa ini, aku gagal melihat peluang itu
aku akan terus berdoa dan berdoa
peluang itu akan muncul nanti
kerana hanya kamu yang mampu
membuka peluang itu
bukan dia, bukan aku
tapi kamu

mungkin hati aku akan kembali seperti dulu
kembali tertutup rapat
dan mungkin semakin rapat berbanding dulu
takkan mudah lagi aku buka
kerana aku penat dengan permainan hati

tapi, manusia itu dijadikan dengan perasaan kasih dan sayang
tipu kalau aku katakan aku mampu melarikan diri dari rasa sayang
tipu kalau aku katakan aku tak perlukan kamu
aku sangat perlu kamu
tapi bukan keperluan aku yang harus dipentingkan

ini untuk kamu

semua ini untuk kamu

sekali lagi, aku mohon maaf

maaf sayang

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..