Tuesday, May 31, 2011

pengalaman seminggu keje


Assalamualaikum wbt..

harini Selasa 31 Mei 2011. dah seminggu aku mule keje. so far so good tapi buat mase ni memang sangat memenatkan. kebetulan hari 1st aku mule keje which was 23rd May 2011, company aku dapat order 3200 pieces of pouches ayam masak lemak cili padi + kari lembu.

so, memang laaa teramat busy sebab bos nak aku belajar semua bende dalam mase production tu. means, dalam mase 2 hari je la. biol gak kepala otak aku nak pick up semua bende dalam 1 mase.

bile dah settle production, sibuk buat dokumen pulak. kebetulan company aku tengah pulun nak dapatkan ISO dalam bulan 7 ni. aku dengan sorang lagi food technologist pun same-same budak baru. hamek ko! aku memang laaa sangat tak suke pasal documentation ni. aku lebih rela penat nak mampos kat kilang buat produk angkat benda berat operate mesin and so on, daripada kena mengadap borang and document. beribu kali menguap dalam ofice, keje tak siap-siap pun =_=!

dok kat kamunting, far from famili and friends, totally change of lifestyle, sume tu buat aku sangat shock. aku sendiri tak tau nape aku boleh berani datang sini sorang-sorang, sebatang kara, datang keje. nape aku berani sangat ni ha?

kekadang homesick sangat-sangat. nak mak datang sini. tak kisah lah aku tak boleh balik lewat malam ke, mak nak bebel ke. janji mak ade kat sini.

bile dah keje ni, aku rase diri aku pun akan berubah la. from monday to friday, aku keje from 8.30 am til 5.30 pm. tu pun kalau takde production. kalau ade production, aku kena masuk pukul 7 am, balik tak tentu. kalau lambat siap, lambat la aku balik. minggu lepas, hari ke-2 aku keje aku dah kena datang pukul 7 am and balik pukul 8 pm. mase tu baru lagi, penatnye Tuhan jeee yang tau. tapi insyaAllah lepas ni aku akan try adapt.

life keje denagn study, totally different. buat mase ni aku memang suke study more than keje. tapi aku kena bagi mase kat diri aku jugak kan. but honestly, staff sini sume best-best dan mereng-mereng walaupun aku yang paling muda. yeay! aku jadi bos muda. bahahaha [gelak bongkak]

jom bekerja!!!

salam

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..