Wednesday, May 11, 2011

nak blah, challenge, kursus kawen..3in1

Assalamualaikum wbt

sekarang mood aku tak menentu macam tengah datang bulan pulak. padahal orait jek. ntah kekadang rase nak nangis, nak emo, nak senyap. ha tak giler ke kalau aku senyap?giler la tu. memang tak sihat namanye tu.

aku rase macam nak deactivate fesbuk la. walaupun hari-hari aku bukak fesbuk. walaupun aku akan kebosanan kalau takde fesbuk. walaupun hidup aku tak bererti tanpa fesbuk. tapi hati aku rase dah sampai mase aku blah dari dunia fesbuk.

kadang-kadang manusia ni komen tu taknak beragak pulak kan. buat aku marah, hangin, bengang. tapi bile aku tunjuk yang aku tak suke, deme kate aku tacing pulak. tak pun emo. tak pun coming moon. apekah? rase macam hak pengguna aku diragut tau. sebab tak boleh langsung nak beremosi. sume kena tunjuk happy. padahal dalam hati, Tuhan je yang tau. dah membara-bara beb!

tambah tak best kalau yang menyakitkan hati tu, kawan sendiri. yang komen tak beragak tu kawan sendiri. yang menyindir terang terangan tu kawan sendiri. peehhh lagi la gua rase macam nak meletop. gua diperkotak katikkan sesuka hati.

fesbuk ni seantero dunia boleh baca. boleh tau kisah luar dalam. tolong ar beragak sikit. kalau dah agak-agak ayat tu boleh menjatuhkan maruah, jangan ar tulis. pepandai ar ko kaver. kalau pun ko tu tak bermaruah, ko tak kisah memperkatakan soal aurat, soal pakaian, soal tubuh badan, soal luar dalam ko, ko cite pasal ko je la. takyah la susah-susah nak masukkan hal orang lain. orang lain bukan macam ko. ko kan sporting. orang lain especially aku la, tak sporting langsung. kuat tacing. so jage la sikit hati aku ni beb.

disebabkan ni lah, aku buat keputusan nak back off from fesbuk world. sudah-sudah la tu dengan dunia yang melalaikan. yup aku tak pandai nak kawal diri and hati. sebab tu fesbuk mampu melalaikan aku. tapi tak sume orang cam aku. orang yang kuat, letak la ape pun, die relex je. maintain. yang tu bagus lah. gunekan fesbuk untuk kebaikan.

aku bukan marah kat sape-sape. yelah, fesbuk tu memang terbuka. so takleh nak salahkan orang lain. kawal diri sendiri je lah kan? i will say good bye to fesbook real soon....


berbalik pada 30 days challeng, harini sal ape dow? aku tak ingat. oh ok! TV SHOWS THAT I ADDICTED TO.

honestly, takde! aku tak suke tengok tv show. tv show ni macam raja lawak, mentor, bangbangbom, kan? kalau drama tu, aku tak sebut tv show. tak tau la kalau korang anggap sume cite kat tv tu tv show.

takde yang aku addicted pun. nak tengok tv pun jarang. kalau bosan, aku bukak tv cite ape yang tengah tayang, aku layan je. aku pun bukan ade astro. channel terhad la. penah sekali aku bosan, bukak tv cite indon je banyak. kecuali tv9, ade wonderpets. aku terus amek bantal, baring depan tv layan wonderpets. dalam 10 minit kemudian mak aku datang.

"tiqah tengok wonderpets?"

"ha'ah"

"Ya Allah. mak ingatkan sape lah bukak cite wonderpets ni. yang mak tau kat rumah ni ade kite berdua je. tiqah rupenye yang tengok"

"best ni mak. banyak pengajaran. tengok ni wonderpets nak gi selamatkan anak kucing hanyut"

"haih!"


aku memang tak tetap pendirian pun. cepat bosan. susah nak setia pada satu-satu rancangan.


ok aku sambung dengan next punyer challenge which is

SOMETHING I DONT LEAVE HOUSE WITHOUT

yang ni aku jamin jawapannye adelah pakaian! aku mesti pakai baju, suar dengan tudung before keluar rumah. yang lain-lain, tak jamin.

penah je aku tertinggal wallet kat rumah.

penah je aku tertinggal handphone kat rumah.

penah je aku tertinggal beg kat rumah.

sebut je la ape pun, semua aku penah tinggalkan. bak kata cikgu bahase inggeris aku dulu "nasib baik hidung tu kat muke melekat. kalau tak awak dah tinggalkan jugak"

aku memang sangat careless. kena ade seseorang disisi aku yang jadi reminder untuk ingatkan semua hal. susah kan aku ni? banyak cekadak.

ok tu je.

semalam dan harini aku gi kursus kawen. best wooo. korang yang tak gi lagi, aku nasihatkan, pegilah! sonok cite hal rumah tangga ni. hal tuuuttt paling best. pulak ustaz-ustaz hensem sumenye. sempoi plak tu. sakit usus aku dok bergelak nonstop. nak terkeluar gigi dow. sampai pucat-pucat.

so sekarang aku dah ade sijil kursus kawen. dah boleh kawen dah aku ni. sape nak masuk meminang boleh la ye. mahar untuk negeri Selangor ni minimum RM300 je. tu dah termasuk hantaran. maknanye, negeri Selangor tak buat hantaran dari segi duit. kalau nak letak duit, dikira sebagai mahar. hantarannye barang-barang je. gitulah yang dibagitau. tak paham? ntah, aku pun tak paham (+_+)

got to go. salam~



No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..