Friday, March 11, 2011

birthday on 16...

"suka bekerja keras, memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapi cita-citanya. dalam pergaulan sehari-hari, dia merupakan orang yang mudah tersinggung, namun dia seorang yang jujur dan tabah dalam menghadapi persoalan. soal cinta, dia sangat setia dan sebab itula dia mudah disenangi. tapi dia seorang yang terlalu cemburu. kalau baik, dia sangat baik tetapi kalau jahat, dia merupakan orang yang paling jahat"



Assalamualaikum wbt. how are u doing today? harapnye sentiasa sihat dan dilindungi Allah.

petikan kat atas aku dapat dari fesbuk. analisa oleh Dr Fadhilah Kamsah kepada mereka-mereka yang mempunyai tarikh lahir 16. aku terase, since my birthday is on 16 May.

jadinye, aku saje je la nak huraikan satu persatu tiap-tiap ayat kat petikan di atas yang aku rase mungkin banyak yang memang same dengan diri aku.


"suka bekerja keras, memiliki nafsu yang tinggi dalam cita-citanya."
yang ni mungkin betul mungkin tak berapa tepat. ikut mood aku sebenarnye tang bekerja keras tu. tapi aku akui, kalau kena sesuatu yang memang aku suke, aku akan komited sangat. tak cukup rehat tak sempat makan pun takpe. the best example is, my work with GPMS UiTM. mak aku pun sampai bisng-bising la minta aku slow down mase aku final year ni sebab kekadang meeting sampai semalaman. program tiap-tiap minggu kadang-kadang luar dari area shah alam. tapi aku agak degil bab ni, sebab aku ralat kalau tak buat keje untuk GPMS. the second example is, mase aku buat part time job jadi tutor kat tusyen Klang. hari-hari dari isnin sampai khamis aku akan berulang-alik ke Klang dari Shah Alam untuk pegi tusyen yang mule dari pukul 8 malam sampai 10 malam. ni pun mak aku bising. die risau aku bawa motor sorang-sorang malam-malam sampai ke Klang yang makan mase 40 minit. tapi lagi sekali, aku degil sebab aku sangat suke mengajar @ jadi cikgu.



"dalam pergaulan sehari-hari, dia sangat mudah tersinggung. namun, dia seorang yang jujur dan tabah dalam menghadapi persoalan"
mudah sangat tersinggung tu aku tak pasti sebab setahu aku, aku ni kekadang hati batu jugak. kurang perasaan. tapi bila datang emo, semua orang cakap nak bergurau pun aku dah take serius. penah aku merajuk dengan din sampai seminggu sebab aku terase ngan ayat die. padahal aku tau die bergurau je. bukan tak penah aku bergurau ngan die selama ni. selalu je aku mengata die depan-dean and die pun same. sebab kitorang masing-masing tau tu cuma gurauan. jenuh jugak din buat macam-macam nak pujuk aku balik.
jujur dan tabah menghadapi persoalan mungkin betul. tabah tu yela, sebab dah banyak yang aku lalui since my young age. banyak sangat yang mungkin tak terjangka dek orang-orang sekeliling aku sebab aku tak cite kat diorang. tapi bab jujur tu, em ade gak kekadang aku kurang jujur sebab nak menjaga hati.

"soal cinta, dia sangat setia dan sebab itulah dia sangat mudah disenangi"
yes i admit that i am a loyal person. kalau tak, mane mungkin dapat bertahan lama dengan incik zai yang terpisah oleh laut china selatan kan? well before that pun i had a long distance relationship jugak. but, once i have love a person, i'll love him forever UNLESS something happen yang membuatkan hati aku betul-betul tutup takde perasaan. untuk aku tetibe suke kat orang lain tanpa ade kesalahan dari pihak satu lagi, mungkin tidak!
"tapi dia seorang yang terlalu cemburu"
yes ni pun betul. sangat sangat sangat mudah cemburu sebenarnye. penah jugak aku diam lebih 2 minggu dengan incik zai sebab salah paham and cemburu aku. bagi aku 2 minggu tu lame la jugak kan. but yes i did! sebab aku cemburu sangat mase tu.
"kalau baik dia sangat baik, kalau jahat dia sangat jahat"
jahat sangat camne tu? sejahat-jahat aku tak penah la pulak aku bunuh or fitnah orang kan. tapi aku akan jadi jahat la jugak dari kebiasaan aku. tu aku mengaku. sebab aku jenis yang memendam perasaan. kalau aku terase or sakit hati, aku akan cuba sabar semampu yang boleh. tapi sampai satu tahap yang dah over my patience, aku dah takkan ade belas lagi and tak nak die wujud lagi dalam hidup aku. tapi untuk balas balik ape yang die dah buat, mungkin option ke-2. selalunye aku akan ignore dan taknak tengok muke die dah. camtu je.
so yeah some represent me. i think, most of it =). ape-ape pun, kite manusia akan berubah right? like seasons. doakan diri kite berubah ke arah kebaikan ok! chill~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..