Wednesday, March 23, 2011

5 tahun sudah..

Assalamualaikum
arini result SPM diumumkan. pada yang dapat result cemerlang, tahniah tahniah tahniah. u made it! pada yang kurang cemerlang, remember this. SPM is not everything. it is just the beginning of your loooooong journey. which i can say, bad starts, not always will end up bad. got me?
5 tahun lepas, aku dah rase benda ni. pegi kulim sorang-sorang naik bas dari alor star. taknak mak ikut. takut. sampai kat kulim jumpa kawan-kawan. best giler kot. sebab dah lame tak jumpe. pastu beratur kat pejabat nak amek result. dari sorang ke sorang, aku tengok reaksi kawan-kawan yang da dapat result. Ya Allah Tuhan je yang tau camne nebes nye aku nak bukak envolape result tu mase tu. bile dah bukak, tarik slip result tu slow-slow dari satu subject ke satu subject. bile dah cukup 10, alhamdulillah~ lulus! hahaha..harap lulus je,apekah???
alhamdulillah. aku tak penah pun nak agak-agak dapat result berapa. so bile dapat tau, sonok! lepas tu enjoy sakan la. terus kuar dengan kawan-kawan sebab kebanyakan kawan-kawan pun tak datang dengan parents. berlagak seyh. baru habis sekolah dah rase besar la kan, datang amek result drive kete sendiri, merempit konvoi.hahaha..same je aku pun.
tu kisah 5 tahun lepas. 5 tahun lepas, aku tak sangka aku akan jejakkan kaki kat china, untuk menjalani semester terakhir sebelum aku layak konvo. yep, dulu selalu ade talk and speecher selalu tanye sape nak sambung belajar kat obesi? aku memang takkan angkat tangan. bukan sebab aku taknak, tapi sebab aku tau aku tak layak. disebabkan aku belajar dalam environment 'budak pandai', well aku tak tergolong la dalam kalangan pelajar harapan. memang tenggelam terus la!
5 tahun akan datang ape cer?mungkin aku tengah buat research, atau aku tengah goyang perut keje government, atau aku tengah stress giler keje ngan swasta, atau aku tengah sibuk set up bisnes sendiri, atau aku tengah sibuk layan anak dan suami? oopppsss~
kita merancang, Allah yang menentukan. tapi kena berusaha la kalau nak Allah tolong. kalau 5 tahun lepas aku tak jangka aku akan berada di mana aku berada sekarang, tak mustahil 5 tahun akan datang aku akan berada di tempat yang aku sendiri rase susah nak sampai. kan?
perjuangan baru bermula

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..