Thursday, March 3, 2011

lagi banyak harta, lagi tak bahagia..


wah tajuk nak berat sebelah je kan. tak adil sungguh. huh!

ekceli tajuk tu aku tuju untuk diri aku. meh meh aku cite meh.............


bagi aku, kalau aku diberikan kekayaan harta benda, aku tak jamin aku akan senang hati. yelah, memang la boleh shopping sesuka ati, makan sedap-sedap, mahal-mahal. tapi....


ok, contohnye lah mase awal-awal abah aku bagi motor dulu. aku ni seorang yang simple and sempoi. aku tak suke kusut-kusut kan kepale. aku pun tak berape alert la dengan keselamatan barang-barang aku sebab yelah, aku bukan penah ade barang yang mahal pun. so, mase awal-awal tu, tiap-tiap malam mak aku tanye aku "tiqah dah lock motor?". since aku ni bukanlah orang yang mengambil berat sangat, aku selalu tak lock. lagi pun kan aku tak penah ade motor before tu, mane la reti nak jage. pulak tu, tiap kali mak aku tanye adelah mase aku dah landing canteeeekkk punyer atas katil, tunggu nak pejam mate je. bayangkan lah perasaan malas yang menguasai diri bile dah sedap-sedap golek-golek guling-guling. pastu baru aku terase,"leceh jugak ade harta ni, baru motor, belum mini coop lagi".


tu hal motor lah. tak kire hal handphone mahal la, baju mahal la, jam bonia mahal la, laptop la. kalau dah barang mahal, mesti ralat kalau rosak or hilang kan? jadinye, kite akan sangat berhati-hati menjage barang tu.


terbaru aku beli DSLR. takde lah baru sangat pun. dah berbulan jugak. kawan-kawan aku yang berpengalaman tu selalu pesan "jage elok-elok. rajin cuci. jangan bagi orang sebarangan yang handle. jangan tinggal merate. penutup lense kena simpan jangan hilangkan. bla bla bla ". and i felt, aahhh lecehnyeeeeeeeeeeeeee. stress pulak aku!


but after all, bende-bende ni mengajar kite berdisiplin, menghargai dan berusaha untuk dapat ape yang kite idamkan. yeah, DSLR ialah salah satu idaman aku selain mini coop. alhamdulillah ade rezeki merase. mini coop? malam sikitttt~


tapi tu lah, tetap dalam hati aku ni menginginkan kehidupan yang sederhana. hati tak susah. henpon sony lame aku yang bersalotep tu, aku tinggal kat kedai mamak arini, esok pegi semula pun ade lagi. takde sape hingin. cube kalau blackberry?


assalamualaikum..adios...

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..