Saturday, June 4, 2011

saye perantau~~

Assalamalaikum

now i crrently at my friend's hose kat Sg Siput, perak. nak balik KL, jah benor. nak stay Taiping, snyi takde membe. so menjelajah la aku seorang diri sampai kat sini. naik bas buruk kaler merah tingkap macam nak tercabut.

since aku pindah Selangor 3 tahun lepas, aku jarang sangat naik bas. kala nak turun KL, aku naik tren. kalau nak gi Mid or sunway piramid, aku naik motor je. sekarang aku dah kena biasekan diri semula naik turun bas mini buruk-buruk macam mase zaman aku sekolah asrama kat Kulim dulu.

kat sini best. nak kuar takyah pikir nak pakai baju ape, nak dress up camne, nak buat style shawl ikut gaye sape. bantai je tshirt bodo ngan jeans pastu sarung selipar jamban takpun sneakers lusuh. duit pun tak habis nak beli baju fesyen terkini. kalau kat KL, ntah kenape aku mesti nak pakai yang smart-smart and outstanding. padahal bukan dating pun. kuar ngan member pompuan jer. abes duit dok shopping online jumpsuit la, maxi dress la, skirt la.

dan aku jamin aku akan mengalami masalah kegemukan kat sini. makanan murah murah murah nak mampos! laksa rm1.70 jek. banyak kot. bukan sejemput je. disebabkan makanan sangat murah, aku makan dengan banyaknye. tak berkire langsung nak beli makanan. oh aku sangat risau dengan habit aku ni! (=_=!) <-- muke risau

hidup ala-ala kampung, best! aku akui aku membesar kat bandar. bile kawan-kawan cite permainan kampung, aku blur. aku akui. tapi aku naaakkk sangat tau and try. aku bukan budak bandar yang manja tak reti buat keje tak mau hidup susah. nope! im not that kind of person. bagi la aku ape je, aku akan cube. dan selalunye aku akan suke.

kalau aku orang yang sangat urban, aku takkan nak datang kat Taiping, pekan asing yang masih lagi dalam proses membangun, tak macam KL. aku sanggup datang merantau ke sini, nak cari pengalaman hidup, nak belajar berdikari, nak rase hidup susah. mak abah aku tak supply kete honda or swift pun untuk aku kat sini. aku masih lagi bawa motor der. berpanas berhujan jugak der. makan laksa rm1.70 kat warung tepi jalan jugak der. keje kilang jer der.

salam

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..