Tuesday, June 21, 2011

aku takkan pernah mengalah


keserabutan tahap melampau



assalamualaikum wbt..

memang la PMS merimaskan dan merubah personaliti seorang perempuan tu 180 darjah. contoh macam aku sekarang. aku yang asalnya sangat produktif, ceria dan gembira, tetiba jadi tak bermaya, malas nak berfikir, dan yang paling penting, emosi!

semalam dah nangis hinggut-hinggut macam budak lapar susu. nangis mase dok sorang-sorang tengok cite juvana. padahal bukan nangis pasal cite tu pun. cite tu tengah dok tayang cite rogol-rogol kot. ape kes aku nak nangis. tapi tu lah, emosi.

kejap lagi aku bakal berpindah ke rumah baru. it's a spontaneous decision made by me, but suggested by all my colleagues. yela, sekarang kan aku tengah patah kaki. Mr revo kat bengkel akibat kerakusan aku menghentam simen konkrit yang terbentang di tengah jalan menyebabkan tayar depan patah lalu tidak mampu berpusing lagi. bukan kaki aku patah der. kaki aku bengkak je. Mr revo tu ibarat kaki aku la. mane nak pegi, die yang bawa. ape la korang, lampi! =p

disebabkan ketiadaan Mr revo untuk sementara waktu, aku dinasihatkan untuk berpindah terus ke rumah baru yang dekat nau ngan kilang tempat aku keje, supaya senang nak pegi keje takyah naik motor naik kaki jek. disebabkan rumah yang aku tumpangi sekarang sangat laaaa jauh. kalau jalan kaki, 3 hari 3 malam tak tentu sampai kilang lagi *sikit hiperbola*.

jadinye, petang ni kawan aku nak datang amek aku kat sini dan tinggalkan aku kat rumah baru tu. eh tak la. mana diorang sanggup nak tinggalkan aku. diorang akan tolong aku cuci rumah, sediakan tilam, bantal, selimut, dan kipas kaki untuk kegunaan aku sementara aku nak beli sendiri semua barang-barang tu. wa manyak sempit lor ini jam. lagi sempit dari itu adnan sempit. duit wa sudah labur kat wa punya Mr Revo. lumah wa kosong lagi wo. wa talak duit mau isi penuh-penuh itu lumah. wa lase sangat sadis wo.

baru tadi bincang dengan kawan-kawan. petang ni menjalankan misi. kaki aku dah ok sikit. better la then yesterday. dah boleh basuh baju dan makan dengan lahap juge.

at least, aku masih bernyawa sampai sekarang. at least, aku tak cacat. at least, aku masih ade kawan-kawan yang sangat membantu. at least, aku masih ade DIA tempat aku merintih.

every tests given by HIM are the most precious things to give us a lesson. i had alot, but i believe i don't had enough yet. HE loves me, then HE test me. i know. how hard the test is, HE will be with me to show the right path. He will not give test beyond my limit. and i realised, i am strong enough to face this. Amin ya Allah.


No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..