Tuesday, June 14, 2011

aku perlukan ubat


Assalamualaikum wbt

how's your tuesday? my tuesday's suck!

tapi aku lah yang menyebabkan permulaan hari yang tak best. sume salah aku (T_T)

pagi tadi sampai opis lepak-lepak jap before mule keje 8.30, sorang staff name kak ita datang and gitau die nampak iklan rumah kosong kat taman dekat ngan kilang kitorang. aku pun dengan terujanye terus ajak die pegi rumah tu time tu gak sebab die lalu tak sempat nak amek nombor. kebetulan mase tu ade agi 10 minit before 8.30 pagi. tapi sebelum gerak, aku sempat masuk bilik bos amek kunci lab and kunci bilik R&D sebab aku punye keje memang dalam tu untuk seminggu ni. lepas amek kunci, aku capai kunci motor aku plak sebab ingat nak naik motor tapi sampai kat motor kak ita kate naik motor die je. kunci yang sedia terpegang kat tangan aku terus je pegang. tak teringat nak masukkan dalam poket.

kitorang pun dengan excitednye pegi la kat rumah tu. nak ke rumah tu ade short cut yang kena lalu semak samun sikit tepi kolam. then tembus kat sekolah baru jumpe rumah. pas amek nombor sume, kitorang pun cepat-cepat gerak balik opis sebab takut lambat masuk keje. bile dah sampai kat kilang, aku tengok kat tangan aku tinggal 2 kunci je. kunci motor aku and kunci bilik R&D. kunci lab dah takde!!!!!!!

menggelabah puyuh la aku cari kunci semule. siap naik motor semule patah balik ikut road yang lalu mase nak gi tengok rumah sewa. tapi tak jumpe. aku dah susah hati tahap babun. berpeluh tak hengat. aku decide nak kopak tombol pintu lab je, nanti aku ganti semula. sebab aku takut nak bagitau bos yang kunci lab dah hilang.

tapi setelah bersusah payah nak kopak tombol, technician pun siap tolong gune playar segala bagai tapi tak boleh gak. akhirnye aku decide nak kena gi buat pengakuan kat bos and minta kunci spare.

sekali bile aku masuk opis nak masuk bilik die, die bad mood daaaa..muke berkerut-kerut je cakap phone. suara pun tinggi je. kebetulan pagi tu aku dah kena marah pasal stok barang yang aku jaga dah short. means, ade orang amek barang tapi tak inform aku and aku tak issue kan. fine la kan pepagi dah kena marah. ni nak bagitau aku hilangkan kunci plak, lagi la cari nahas aku kan. dah la bos tak tau pun yang aku bawa kunci tu kuar dari kilang. lagi mampos!

dup dap dup dap

dup

dap

dup

dap

nak masuk bilik die baca doa selawat mengucap siap-siap.

sekali die kate die takde kunci spare!



MAMPOS AKU!



aku dah nak menangis dah mengadu kat technician. last-last technician yang kuar ke kawasan semak-semak tu semula cari agi sekali kunci tu. maybe tercicir kat situ sebab tu je kawasan yang serabut sikit. tempat lain tak susah nak cari kalau tercicir.

dan

die jumpe kunci tuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


alhamdulillahhhhhhhhhh.............

fuh! tahap careless aku ni dah effect sampai ke situasi keje. ni memang dah mudarat ni. tolong la sape-sape ade ubat. please please please~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..