Sunday, January 30, 2011

SNASMS

Assalamualaikum wbt..

tadi aku hang out..gi mid valley with my bff dila and din..ni mungkin kali terakhir aku dapat hang out dengan dila, sebab next week she will fly to Bogor, Indonesia for her practical training..actually, i was really hope she can go to China with me, but her rezeki is at Bogor, mungkin ada hikmahnye insyaAllah..ape-ape pun aku tetap doakan kejayaan die tak kire kat mane pun die pegi..

so this entry is special dedicated to Syarifah Nur 'Adila Bt Syed Mohd Sazali, my best buddy!


kitorang same2 kuat lantak. tapi yang makin membulat aku sorang. dila bujur je.



kitorang kuat main masa dalam kuliah. ni salah satu penyesalan aku konon-konon.



aku macam manja kan? macam je la and dengan dila je.



kitorang pelajar contoh. tengok duduk pun barisan kedua paling belakang dalam kuliah [sila jangan contohi sikap ini, sangat tak sihat]



kitorang suke main sport. tak kisah ape-ape pun janji dapat berpeluh. sampaikan abang jage stor kt sport centre uitm tu dah kenal kitorang.hari-hari datang. kalau kelas habis lambat pukul 6, pas kelas terus serbu sport centre, bawa baju sukan siap-siap dalam beg.



dah macam kembar siam, tapi kitorang tak rancang nak pakai baju same pun. suratan atau kebetulan?



suke gi dating berdua sebab sangat best. all out bak kate orang kampung aku. takde nak kontrol kontrol.



merempit juge bersame same. kalau bawa motor rase ringan je takde dila kat belakang, ralat seyh.



sewel juge bersame -same. time nak snap pic ni, aku dengan dila same-same menyengih sampai ke telinge sebab kitorang lupe yang kitorang pakai sume benda alah tu takkan nampak punyer senyuman manis kitorang. pakai gini mase pegi pasar tani kat shah alam. biar pun seluruh alam jagat maya memandang pelik dan serong, kitorang tak peduli janji kitorang bersame-same.


dila akan ke bogor sampai bulan julai. mula lambat, so balik pun lambat la. aku bersyukur sebab kami berdua masing-masing dapat peluang praktikal kat luar, tempat orang. walaupun berlainan tempat. insyaAllah, masing-masing akan ade pengalaman masing-masing yang boleh share nanti.

sejak aku kawan dengan dila, kitorang tak penah berpisah lame. paling lame pun sebulan lebih mase aku pegi china. mase aku nak fly, dila tak dapat datang KLIA. aku punyer emo tahap nangis nangis belakang tiang kat kaunter check in. buruk kan? mase aku sampai, orang pertama yang aku jumpe di kalangan kawan kawan aku, dila la. aku sampai pukul 4.30 pagi kat LCCT, lepas zohor terus kuar gi shah alam jumpe dila tanpa tido langsung.

dila ni macam alarm aku jugak la.die yang bertanggungjawab mengingatkan aku pasal ape-ape hal pun. bile nak kuar gi mane-mane, die akan tanye aku "handphone dah bawa?","wallet dah ade?","kunci motor mane?helmet mane?". sebab dapat kawan yang sangat lah careless dengan diri sendiri macam aku ni, terpakse lah die jadi macam tu. kalau aku bawa motor terlaju sikit, die la yang akan sound. penah sekali dia ketuk helmet yang tengah tersarung kat kepala aku dengan kuatnye sebab die ingat aku mengantuk mase bawa tu. terawang-awangan la jugak aku sekejap.

kalau aku ade problem atau need somebody to talk to, aku tak teragak-agak nak cakap dengan die. sebab die very supportive and a good listener.

masa kat china, aku ralat sangat bile takde dila dengan aku. rase tak lengkap. rase sunyi. rase kekurangan. aku pun sedih mase tau dila tak dapat pegi china dengan aku.tapi sume tu ade hikmahnye.rezeki dila kat bogor, alhamdulillah.

walaupun mungkin dila tak bace entry ni or tak bace belog aku, aku tetap nak tulis untuk die. dila, nanti kat bogor, jaga diri baik baik tau. dah jauh dari famili and kawan kawan. jangan sedih sedih macam aku dulu. aku tau ko kuat dari aku. bawa nama uitm ni, kena jage attitude. jangan nakal nakal ok! buat projek sungguh sungguh sampai siap tau. kena cari ramai kawan jugak kat sane. akademik is one thing, but friendship with local people also very important. kene penetrate di kalangan orang orang sane. tunjuk kat diorang yang orang malaysia ni baik baik sumenye. insyaAllah ade rezeki lebih aku sampai kat sane nanti pas sume keje aku kat china settle. take care always. i will always love u. :-*

-tqah-




4 comments:

~batrish♥~ said...

saya sangat suka entry ni...touching i tau..(^_^)

tqah said...

eh fit pule yang touching..hahaha..

~batrish♥~ said...

sbb dila xbace...fit tlg touching la..hehe..eh follow la blog fit..=)

tqah said...

oo begitu pun boley ea?hehehe..
ok2..insyaAllah..

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..