Friday, January 28, 2011

Sabah 2011~


Assalamualaikum wbt.....

25-27 januari yang lepas aku gi sabah..jalan-jalan makan angin dengan my mum..best woo dating berdua jek.. nah aku bagi korang layan gambar..some of the pictures, my mum yang snap..using my DSLR nikon D3100..gempak tak my mum? =)


25 januari 2011



heading to KK



mak makan bontot ayam kat tanjung aru beach. mak senyum so sedap la tuh


26 januari 2011



along waterfront



KK waterfront



Atkinson clock tower



heritage village 1



heritage village 2



heritage village 3



heritage village 4



heritage village 5



jetty terminal to islands



Manukan Island, Tunku Abdul Razak Park.



before snorkeling



after snorkeling




Kota Kinabalu welcomes U!



seafood village



muke happy dapat makan seafood



banyak tak makanan? untuk 2 orang makan tau. pas makan, tersandar 10 minit baru boleh balik hotel.


flight dari LCCT pukul 8 pagi, sampai kat KKIA pukul 10.30 pagi. pas amek kete sewa, terus gi hotel check in. letak barang pastu terus kuar semula untuk lunch. dah kenyang, aku ngan mak aku jalan-jalan kat wet market, filipino market and pasar besar KK. mak aku beli banyak sarung pen yang buat dari manik manik kecik.aku beli sikit fridge magnet.tu je yang mampu der.pas dah penat, kitorang balik hotel mandi and solat pastu kuar semula gi Tanjung Aru beach. jalan-jalan tepi pantai sambil makan chicken wing. pas dah kenyang, balik hotel tidoq....

ari ke2, aku dengan mak aku pagi-pagi dah kuar cari breakfast. kitorang cari laksa sarawak. pehh, sedap syial! nampaknye aku kena minta incik zai pos paste nak buat laksa sarawak. mak pun suke. pas sarapan, kitorang gi naik hill sebab nak tengok Atkinson clock tower and observation tower. dari observation tower ni, boleh nampak seluruh KK. then, meneruskan perjalanan ke heritage village, pun tak jauh dari city centre. heritage village ni tempat wajib lawat la bagi aku. cantik, unik, and rare! rugi wooo kalau tak gi sane. pas dah berpeluh peluh kat sane, aku ngan mak aku gi jeti nak amek bot ke island. kami mau snorkeling!!! nak ke Manukan Island, kena bayar RM17 untuk bot pegi balik, RM7.20 untuk jetty fee, and RM3 untuk island fee. untuk setiap seorang. sampai kat island, terus terjun pantai kejar nemo!!!!!!!!!!!!!
pukul 5, bot amek kitorang balik KK semula. balik hotel mandi mandi, pastu serang seafood village untuk melantak seafood. nasib baik aku takde alahan seafood. kalau tak, hilang nikmat dunia wei~

ari ke3, pagi pukul 7 kami dah check out dari hotel. makan soto as a breakfast pastu pusing KK tengok masjid terapung kat tepi jalan nak ke Likas. then terus ke airport. pulangkan kete sewa, pastu terbang semula ke semenanjunggggggg...........

percutian yang sangat simple but fun! lain kali mau ke sarawak pulak bawa my mum. aku penah pegi sabah before nih, follow uitm untuk attend seminar food tech 2 tahun yang lepas. sebab tu aku kumpul duit bawa mak aku datang KK. sebab KK sangat cantik! sarawak pun aku dah jejak beberapa bulan yang lepas tapi tak sempat go around sangat.agak in rush. nanti ade duit lebih, mau bawa mak holiday kat sane pulak sebab mak belum penah gi sane. kat semenanjung dah habis round siap 3-4 kali round dah.

jauh kite gi, makin banyak kite blaja, ye tak? pas dah khatam malaysia nanti, kite ke luar malaysia pulak, ok? insyaAllah kalau ade rezeki lebey. China sudah. Mekah sudah. Madinah sudah. Singapore sudah. Thailand sudah. Eropah? tunggu den kayo dulu.

misi: mau round dunia before kawen kalau dimurahkan rezeki..amiinn..

chau chin chau~

2 comments:

~batrish♥~ said...

seriously sgtla best tkah g sabah ni...bile la dapat g ni..=)

tqah said...

hee~ memang best pun fit..sume survive sendiri..x gune agen pun..ase mcm nak cari rumah la kt tepi pantai tu..hehe..ade rezeki nanti kite wat rombongan gi sane k..

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..