Thursday, December 30, 2010

babai 2010~~ [sambil lambai2 tangan]

Assalamualaikum wbt..
harini sudah 30 disember yaw! lusa sudah tahun 2011 yaw!
ok2..stop the gedik-yaw part.
besok mungkin aku akan sibuk sepanjang hari. pagi macam biasa aku akan ke lab siapkan 3rd step of my project. then petang aku akan ke new year party. it's time to rock beybeyh!!!!! balik dari new year party kat hotel mana ntah tu, aku akan sambung party ngan membe2 foreigner plak kat rooftop hostel kitorang. kan dah kate aku kuat berpoya-poya. heh! tapi limit urself la yaw!
hari ni aku dapat cuti yang aku cipta sendiri sebab my mentor x sihat. die x dapat datang lab untuk ajar kitorang buat analysis, so aku pun ikut mc la jugak. jadi harini aku akan share la sikit2 pengalaman aku sepanjang tahun 2010 ni yek. bukan nak berbangga atau nak membuka aib ke ape ke, just to share and hope korang boley dapat la sikit2 manfaat. kalau x bermanfaat langsung, korang layan utk isi masa lapang je la yo?
dari bulan 1 sampai bulan 5 aku berada di semester 6. semester 6 ni agak mencabar jugak la sebab aku dah kena mula buat proposal untuk final year project (fyp). nak buat proposal ni susah woo. sape yg dah buat tu paham la kan.
then sem 6 jugak aku buat my own food product. ni task untuk 1 subject yg aku amek. so my product was manggourt. hah! nama pun dah peliks cam nama ulat jek. manggourt ni adelah youghurt mangga+peria. if korang follow blog aku dari dolu2, korang tau la kan sal manggourt ni. banyak dowh cabaran dan rintangan. sampai aku nangis2 la gamaknye sebab berpuluh2 trial buat baru jadik. tu pun x berapa perfect. tapi layankan aje memandangkan ade due date.
sepanjang tahun 2010 jugak aku terlibat secara serius dengan gpms. bila din minta aku jadi seki die, secara automatik separuh dari hidup aku adalah untuk gpms. buat program itu ini, jadi AJK itu ini, buat proposal, turun naik HEP nak hantar proposal and borang C, pegi kem fasilitator, camping team building kat pangkor, overnite kat luar buat proposal. seriusly, aku sangat2 enjoy jadi sebahagian dr gpms uitm. susah senang sume same2. and yg paling best, kite boley jadi diri sendiri and mereka akan terima and enjoy with it. gpms jugak banyak ajar aku tentang hidup sebenar kat luar sane. dari gpms lah, aku rasa aku dah agak berubah. aku dah x takut2 nak make frens, dah x takut nak mencuba ape2 yg aku nak. sebab aku and kawan2 gpms selalunye akan buat sesuatu secara spontan and main redah. and its fun!!!
tahun 2010 jugak aku excident lagi buat kali ke-2. tapi kali ni aku x sorang2. aku dengan din and ika. injured agak teruk tapi alhamdulillah semua ok. kesian kat suzuki revo aku la. dah 2 kali aku jatuhkan die.
untuk semester 7 @ semester terakhir kat uitm, aku kena run analysis utk fyp. dan fyp ni adelah sesuatu yg sangat2 mencabar dan aku x kan lupe sampai mati. bile buat fyp, no cuti, no weekend, no holiday. everyday kat lab [kalau bidang korang tu berkaitan sains]. dari kelas, rushing ke lab, pastu ke kelas semula and so on. kalau weekend pulak, memang dari pagi lah kat lab sampai kena halau dengan lab assistant. bulan pose, aku penah berbuka kat lab dengan korek idong jek. dalam pukul 8 lebey baru dapat pegi makan. demam panas memang kerap lah. aku jarang demam, tapi sepanjang tahun 2010 ni, aku selalu demam panas tahap kritikal. sikit agi nak kena warded. dan alhamdulillah jugak segala penat lelah tu terbayar. pointer utk sem 7 aku sangat2 la membuatkan aku happy. bukan sebab cemerlang gile babun, tapi unexpected sebab aku agak kekurangan masa nak study bila da involve dengan gpms + fyp yg membunuh. akhirnye, insyaAllah aku dapat grad tahun depan dengan senyum lebar =D
tahun 2011 lak ape cer? aku suke tahun 2011 sebab aku dah tunggu tahun 2011 ni dari 4 tahun lepas. UNTUK MENGHABISKAN DEGREE DAN KONVO!!!!! dan alhamdulillah, after almost 4 years menuntut ilmu kat uitm, struggle mcm nak gile bile nak exam semata-mata sebab nak pointer yg kebabom, tahun depan aku bakal konvo dengan CGPA yg boleh memuaskan hati aku. alhamdulillah again. syukur pada Allah =)
ok readers, see u on 2011 (^^)

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..