Wednesday, December 22, 2010

cikgu saya


assalamualaikum wbt..


semalam aku appy giler tahap terjerit-jerit kat bilik. sebab aku baru jumpe balik dengan cikgu aku after almost 4 years dah lost contact. he was my teacher mase aku tuisyen nak PMR dulu. he teached me science. and since he teaches me, i got A for science subject. miracle ha? dari form 1 nak dapat B pun merangkak, nikan pulak A. tapi pas cikgu ni ngajar aku, terus dapat A and alhamdulillah A jugak untuk PMR.
i think i,ve had mentioned about him before in this blog. did i? aku kata aku nak cari die jugak 1 ari nanti sebab die banyak tolong aku. aku tau die tinggal kat kulim and sekolah die ngajar, so aku plan aku nak gi kulim and gi kat sekolah die nak cari die. tup tup semalam die add aku kat fb. CIKGU ADD AKU!!!! and die yg tegur aku dulu kt chat room. padahal before ni ade je aku search die kat fb tapi x jumpe pun..akhirnya Allah makbulkan doa aku nak jumpe die semula.
die banyak tolong aku. die bukannye setakat cikgu je pada aku, tapi aku dah anggap die macam abang aku sendiri. aku boleh share macam2 hal dengan die. sangat sporting and sempoi even sekarang aku rasa die ustaz kat sekolah. dulu die ajar aku science, so aku panggil cikgu je, bukan ustaz.
aku penah pegi rumah die 2 kali sebelum aku masuk MRSM. pegi main2 dengan anak2 die and kenal2 dengan isteri die. masa tu anak die yg sulung baru nak masuk 2 tahun. semalam aku tanye die, katenye anak die yg sulung nak masuk 9 tahun tahun depan. Baru aku sedar dah lama sangat rupenye aku x jumpe die. dulu anak die 2 orang je. sekarang 3 orang and on the way agi sorang =)
aku lost contact dengan die sebab phone aku rosak. semua no dalam tu hilang. lepas tu, aku pulak selalu tukar2 no telepon atas sebab2 tertentu. so cikgu pun dah x dapat contact aku. aku memang frust giler la mase hilang no tepon cikgu. Alhamdulillah sekarang dah jumpe balik. berguna jugak fb ni. nasib baik cikgu main fb. hehehehe..
oh lupe pulak. today genap la sudah setahun =)
alhamdulillah. moga jodoh berpanjangan. amin~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..