Thursday, December 23, 2010

no title

Assalamualaikum wbt..



yeah!! 2010 tinggal seminggu saje lagi..


hah! korang korang sekalian..ape yg korang dah buat sepanjang tahun 2010 nih? come on la beb..arini dah 23 disember dah..seminggu je lagi nak abes..buat la sesuatu yg bermanfaat ok? [padahal aku ni yg x dapat nak buat ape2 kt bumi wuxi yg sesejuk peti ais]



aku? setakat ni yang aku ingat la kan, sepanjang tahun 2010 aku terlaluuuuu sibuk dengan macam2 program + study but still la have time to enjoy life!! yah~ that's me! bukan aku la kalau dok jek senyap2 kat bilik study..hoho..
pencapaian aku untuk tahun ni nanti la aku detail kan masa saat2 akhir nak masuk new year 2011..bukan pencapaian la sangat sebenarnye pun sebab aku ni ade ke pencapaian yg boley dibanggakan? aiyak~ (=_=!)
ok pagi ni aku bangun awal giler sebab aku nak jadi rajin..nak mula buat report..alaa report praktikal ni la..yes i know i just started my practical trainin 3 weeks ago and it will end on the end of March but aku dah x nak amalkan keje last minute macam mase zaman2 kampus dulu..wah! biar betik???? mcm x percaye kan? tqah x buat keje last minit? mcm bukan tiqah..haha..but yeah i used to be the person yg siapkan keje seawal mngkin masa zaman2 bergelar pelajar tahun 1..tapi makin meningkat dewasa, makin banyak keje2 lain yg kena uruskan, dah jadi last minute-person pulak kan..
to adik2 yang dah amek result PMR and dapat keputusan cemerlang, tahniah tahniah tahniah!!!! but have to remind u ols, PMR is not everything..it's just the certificate u need to further your form 4 and choose the best line for u..either science or science social..that's all! bukan penentu masa depan pun..after all, bile u guys dah habis SPM and masuk uni and so on, org dah x tanye PMR dapat berapa..even when it comes to job application pun, paling low die tanye SPM jek..so struggle hard for ur next 2 years examination ok? good girl and boy =D..but then, mestilah kite nak capai kejayaan dalam idop kan? best kot bile dah besar nanti boley cite kat anak2 buah or anak2 sendiri or sedara mara ke asal result kite dulu yg membanggakan..bukan utk bongkak, just as a motivation for them..
and saje je la kan nak bagi advise walaupun aku tau xde budak bawah umur yg baca belog aku ni..zaman sekolah ni zaman best and appreciate it while it last and do ur very best! elakkan la libatkan diri dengan hal2 yg kurang penting macam cintan cintun monkey luv tu..xdek paedahnye..bercinta kt skola, malu jek tau x..duit banje ari2 gi skola pun mak yg kasik! hahahahahahahahaha...malu kan?kan?kan? zaman skola ni anggap la kamu tu kecik lagi untuk melibatkan diri keterlaluan dengan sosialization dunia luar..kuar sampai lewat2 malam, pegi lepak2 kat shopping mall, karok, habiskan duit shopping segala bagai..biarlah diri tu jadi budak2 selama mana yg boley..sebab kalau tanye aku yg dah berumur 22 tahun 7 bulan ni, aku nak je kembali ke zaman belasan tahun..nampak naif..[even sekarang pun orang selalu ingat aku budak skola..see? how young i am? :P]
my journey kat wuxi ni baru bermula..minggu pertama homesick giler nak mampos! makan pun x selera..nak keluar memang x la kan dengan sejuk2 ni..masuk minggu ke-2, dah masuk lab and life pun dah mule ok sebab dah biasekan diri..and dah mule merayau2 ke downtown and night market..minggu ketiga, feeling better lah! kalau la sekarang ni spring season, xdenye aku memerap je kat bilik macam sekarang..pegi lab, balik lab terus masuk bilik x kuar2..it is so not me!
Oh ye, CNY nanti aku balik Malaysia sebab kinda x tahan dengan keadaan sejuk kt bumi wuxi + poket money x berapa nak cukup untuk pegi travel [ u know how price will burst up in CNY rite?] + kerinduan yang teramat kat makanan malaysia..balik malaysia, aku nak kutip sume jajan and makanan2 yang ade kt supermarket tu untuk bekalan aku kat wuxi for the next 2 months nanti..seyesly, i am craving for potato chips, kerepek keropok, cekelat, aiskrim, bun and hotdogs, roti canai, nasi lemak, tomyam pedas, masak lemak cili api, ikan, big apple, my homemade cakes, cookies, KFC and pizza...yarrrhhhhhh..x sabaq ni nak jejak kaki kat LCCT!!! i miss malaysia yg hot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oh ye adik2, aku dah nak menghabiskan zaman pelajar..nasihat aku pada adik2, belajar kena bersungguh2, study bagai nak gile xpe sebab tu sume kenangan yg memang worth sesangat..TAPI, try to enjoy life..jadik student ni bukan untuk mengadap buku je 24h tapi untuk belajar erti hidup jugak sebab that's the reality of world..go out, do something beside academic things..enjoying your life as a teenagers and student which u have plenty of time for ur self that u wont get it once u start working..believe me! tapi berpada-pada and pikir ape yg boley and x boley..jangan sampai melanggar hukum hakam pulak..dah besar kan? boley pikir sendiri..
my lecturer yg asign me utk datang ke wuxi ni penah tanye " u jenis yang hu ha hu ha x?" and i honestly said "yes! i am"..then he asked " nanti sampai wuxi u just enjoy urself with work and place..it's a waste if u just go there and struggle for ur work and got nothing..by the way, u hu ha hu ha then bukak tudung la?" "oh no no..i hu ha hu ha but with my tudung"..i just enjoy teenagers life bukan pegi clubbing and socialize x hengat dunia tu..paham ke? buat2 la paham ea..pendek kate, pepandai la bawa diri dalam dunia penuh cabaran ni yaw~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..