Wednesday, September 17, 2008

~Aku~

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
banyak sebenarnye benda yang penting dalam hidup aku. Terlalu banyak. Antaranya makanan, tempat tinggal, pakaian, hp, laptop,duit..hehe. Tapi yang paling penting sekali dalam hidup aku ni ialah agama aku, Islam. and tak dapat aku nafikan yang lagi 1 ialah family aku, expecially mak aku. Aku saaaaaayyaangg sangat mak aku lebih dari nyawa aku sendiri.

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
Wang sendiri?? Jap kena pikir lama gak ni. Aku mana ada duit sendiri. Sume duit aku dapat dari sumber utama iaitu abah aku. Selebihnya dari ptptn n lain2. Tapi dulu masa pas skolah aku ada keje jap, dapatla gaji sikit tapi aku dah tak ingat aku beli ape guna duit tu. Selalunya duit aku habis untuk makanan..hehe..

3. Dimanakah tempat impian perkahwinan kamu?
Takleh blah punye soalan..harhar.. Ntah, tak penah terpikir lak sebab rasanya tak kawen dalam masa terdekat. Dalam 2 3 ari sebelom aku kawen baru aku pikir kot. Nanti aku gitau ye..hehe..

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
Hubungan kamu??siapakah kamu?? What kind of relationship?? Kalau hubungan persahabatan, bagi aku sekali aku dah bersahabat dengan seseorang, sampai mati aku anggap dia sahabat tak kiralah kami masih berhubung atau tak. Tapi ade jugak la antara makhluk Allah yang pernah bergelar sahabat aku, tapi sekarang tak anggap aku sahabat lagi. Taktau la sebab pe. Wallahualam.

5. Adakah anda di lamun cinta?
Cinta sentiasa ada dalam hati aku. Cinta Allah, nabi, Islam, and my family. Cinta kepada insan selain family aku, takde.

6. Dimanakah restoran terakhir kamu makan malam?
Minggu lepas gi buka pose kat restoran ape ntah kat Shah Alam ni. Tapi very disappointed la. Dah la pose masa tu, sampai kedai tu dalam pukul 6.45 petang. Tapi masa dah azan pun (lebih kurang pukul 7.20) makanan yang diorder tak sampai lagi. Dah la banyak makanan yang takde. Sayur kailan pun takde, ikan siakap pun takde. Yang ade cuma ikan kembong je. Kalau setakat nak makan ikan kembong, kat rumah pun boleh. Mak aku dah bengang masa tu, kena bebel la pelayan tu. Pastu sume makanan tu akan dikomen. "Bahan dalam tomyam campur ni sikit sangat la, mak masak sedap lagi", "kailan pun takde? Kedai dekat dengan Giant pun takleh gi beli ke kailan?". "Ni sayur untuk 2 orang ke untuk sorang ni? sikitnya." Antara bebelan mak aku. Sejak tu dah tak gi berbuka kat luar dah. Mak aku masak puas2 kat rumah baru puas hati..hehe..mak..mak..

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
Erk? Buku Food Nutrition kot. Tak pun buku Skill of Critical Thinking. Dah lupa la mana 1 yang latest beli.

8. Apakah nama penuh kamu?
Nur Atiqah Bt Mohd Yusof. Orang selalu salah eja nama aku. Gantikan 'Q' dengan 'K'. Dah jadi Atikah. Tak sama maksudnye tu. Atiqah ye..

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
Dulu masa kecik2 rapat dengan abah sebab abah manjakan aku. Nak minta apa pun senang je. Kalau result exam teruk, bagi report kad kat abah la. Sure tak kena marah,hehe. Abah ajar bawa motor masa aku 12 tahun. Mak lak tak bagi lagi masa tu. Sure aku sayang abah yang sporting..hehe.. Tapi sekarang ni aku lebih rapat dengan mak. Biaselah bila dah besar ni. Banyak benda yang takleh buat dengan abah. Gi shopping pun dengan mak la. Lagipun abah dah keje jauh. Jarang dapat jumpa. Tapi untill now, dad is my main financial supporter..hehe.

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
Siapa ek?? Ntah, buat masa sekarang ni aku takdela teringin sangat nak jumpa sape2. Tapi best gak kalau bleh jumpa member2 lama, buka semula cerita lama2..hehe.

11. Christina atau Britney?
Dua-dua pun aku tak minat. Banyak tol masalah minah2 berdua ni.

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
Kat kolej,YES! Aku tak penah lagi basuh guna mesin basuh. Aku akan rendam baju dalam 15 minit (kekadang sampai keesekannya,harhar), berus sampai rasa nak tercabut tangan, perah bagi kering (gaya cam mesin yang spin la konon), then sidai. Aku tak gemar guna fabrik softener. Dulu masa sekolah rajin gak sebab tengok housemate sume guna. Tapi sekarang ni aku dah takde masa nak rendam baju dalam dalam softener. Kang kalau lupa semalaman lagi la baju aku terendam..bahaha..

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
Aku nak gi 1 tempat yang dingin, nyaman, ade tasik boleh kayuh sampan, ade bunga warna warni, burung2 yang kecik n comel2. Kalau tempat macam ni wujudlah. Tenang giler rasanya.

14. Pelukan atau ciuman?
Pelukan better. kenapa?? Biarlah rahsia..hehe

15. 8 perkara yang amat saya gilai
-warne black+red (cool la warna merah campur itam)
-jam (ntah dah berapa banyak jam aku ada. Tapi kebanyakannya dah rosak)
-kasut (macam suke kumpul kasut lak sebab aku sangat suke beli kasut)
-tv (kalau kat rumah, tv paling penting untuk aku)
-makan (aku blaja pun pasal makanan.hari2 aku makan so memang gila r)
-tido (kalau takde keje, tido je best. Aku sangat senang tido)
-motor (aku gila skuter..sangat2!)
-kucing (kat rumah dah ade 4 ekor..sangat suke kucing..taktau nape)

16. 8 perkataan yang sering di ucapkan
-pergh..
-giler r
-ea?
-ha??
-acece
-sengal
-dow..
-beb..(kalau aku terlupe nama kwn2 aku, aku panggil beb je)

17. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
-Al-Quran
-food nutrition
-skill in critical thinking
-kamus BI-BI-BM
-general microbiology
-physical chemistry
-organic chemistry
-ethnic relationship

18. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.
-bawaku terbang
-wanita
-diriku tapak sulaiman
-keredhaanMu
-tanpaMu
-when you r gone
-tercipta untukku
-come back to me

19. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu
-jangan mudah percayakan orang
-jadi lebih matang
-jangan buat kerja last minit(tp sekarang pun buat keje last minit)
-lebih serius untuk study
-pandai2lah pilih kawan. jangan tertipu lagi.
-jadi diri sendiri walaupun tak disukai
-bawa2lah berjimat cermat

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..