Monday, February 22, 2010

suke sangat...

Assalamualaikum wbt..

tadi meeting ngan my supervisor..die soh anta complete proposal kat die ari jumaat ni..aduh..berat..tapi kena buat juga..da jadi tanggungjawab kn? saturday next week da kena present proposal..sangat cepat kan? arap2nye proposal aku approve..x sanggup nak menghadapinya kalau reject..mau meraung 3 ari 3 malam..huu~
ari rabu ni aku ade 2 test..food safety n toxicology pagi kul 8.30 n environmental safety n occupational health malamnye..doakan aku..tadi baru study toxic..banyak giler chemical agents yg aku nak kena igt..berpinao mate..doakan aku ye?
aku da tambah agi 1 keje..setiap ari jumaat dr pukul 3 ptg sampai 10 malam, aku keje jage kedai buku GPMS kt DC..warga uitm sila lah datang..harga buku yg dijual murah kalau banding ngan harga kat luar.. GPMS ialah singkatan utk gabungan pelajar melayu semenanjung..perkataan 'semenanjung' tu wujud sebab asalnye dulu persatuan ni kt semenanjung je..tapi dengar kate skg ni kat sabah n sarawak pun da ade..utk org2 melayu la am nye..
ramai org tanye nape aku suke bebankan diri sendiri..xde keje gi cari keje..da la keje sbg student pon da menimbun..nak gak gi wat part time ngaja tuisyen..pastu skg ni nak keje kat kedai buku lak..ni ha melayan blog agi..hahaha.. bagi aku, kalau life aku sebagai student ni cuma gi kelas, balik kelas, wat assingmen, lab report, study, test n exam..aku xde beza pon ngan orang lain..student life..aku cuma nak rase idop susah..nak rase pegang duit atas titik peluh sendiri..nak rase idop berdikari..nak rase ade komitmen..nak rase ade tanggungjawab..sebab bagi aku bile aku da abes belajar nanti, aku tetap akan rase sume tu..so aku nak biase kan diri aku dari skg..kena la pepandai bahagi mase utk study, wat keje n gi keje..kekadang memang aku rase penat yg teramat tapi alhamdulillah sampai skg Allah bagi kekuatan utk aku teruskan..kire ok la tu kn? kekadang aku rase selagi aku mampu, aku nak cube sume bende (yg x menyimpang dr norma manusia la ea)..sebab peluang hanya dtg sekali..kalau nak penat pun, nak stress, tension n yg sewaktu dgnnye, skali ni je la..mase kat u ni je..pas da keje, lain pulak cabarannye..jadi itulah sebabnye nape aku suke involve ngan macam2 bende..aku nak belajar macam2 supaya nanti xde la aku ni cm 'anak manja'..sume org kena wat utk aku..so bila aku tau banyak benda, aku boley uruskan diri sendiri kn?

salam...

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..