Thursday, February 25, 2010

maulud nabi........

..Assalamualaikum wbt..

baru balik dr round uitm utk tampal poster futsal gpms..first time bawa moto masuk blok akademik terus..aku bawa moto sampai blok A wei..best plak rasenye..xde org plak tu..rase cm fak tu aku yg punye..haha..da2..stop dreaming..

ok..talk about futsal..ni aku nak promote sikit pade warga uitm khasnye n pendudk sekitar uitm shah alam ni..gpms akan mengadakan futsal terbuka (penyertaan hanya terbuka kepada lelaki shj..harap maklum) pada 6-7 march 2010 bertempat di padang kolej perindu..penyertaan hanye terhad kepada 60 team sahaja..yuran penyertaan adalah rm100 per team..hadiah utama rm1000, tempat ke2 rm500 n tempat ke3 rm300..makanan disediakan..cepat2..nak borang penyertaan, leh kontek aku melalui fesbuk..

abes sal futsal..now we go to maulidur rasul..esok 12 rabiulawal bersamaan 26 feb kita akan menyambut hari kelahiran nabi kite muhammad saw..jangan dok igt bufday pakwe/makwe je..bufday rasulullah pun kene igt..

rasulullah dalam mengenangmu
kami susuri lembaran sirahmu
pahit getir perjuanganmu
membawa cahaya kebenaran...

peh..jgn igt aku x layan nasid beb..dulu mase aku tadika, kumpulan aku menang dow nyanyi lagu ni mase sambutan maulud nabi..sape vokalis?mesti la aku..kakaka..tapi tu mase kanak2 ribena la..sore pon comei kiut miut je..skg ni baru sebut "one..two..testing2" org da soh stop da..hihihi..

oi..termelalut............kembali ke pangkal jalan..

aku nk bercakap banyak sal rasulullah pun, x brape pandai..takut tersalah..aku ni bukan la kategori org alim2..masih belajar n berusaha utk mengetahui lebih byk sal baginda..Rasulullah saw adelah nabi akhir zaman..beliau sangat3 mencintai umatnye..nak bukti??sebelum kemangkatan baginda, baginda telah menyebut "ummati..ummati..ummati.." yg bermaksud umatku..3x tu weh..baginda risau sangat bile memikirkan keadaan umat baginda bila baginda da xde nanti..kite ni la umat baginda..jadi, marilah kite same2 menghayati pengorbanan baginda dalam menegakkan syiar Islam..jangan sia2kan pengorbanan baginda..jadilah umat Islam yg taat pada suruhan agama n meninggalkan larangannya (nasihat ni lebey kpd utk diri sendiri).. banyakkan berselawat padanye......wallahualam...

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..