Wednesday, February 17, 2010

mereka kawan saya....























































Assalamualaikum wbt..

arini aku nk coretkan tentang kawan2 aku yg selalu ade dengan aku..post kali ni akan sedikit jiwang + skema..kalau rase loye, cepat2 tukar g belog laen ea..jgn muntah kat cni pulak..x larat nak samak..;p

mereka adalah sahabat aku di uitm..aku ade ramai sahabat kat luar sane..tapi yg specific kt uitm nih adelah mereka2 ini..bukan aku x kwn ngn org laen tau..aku kwn je ngn sume org..tapi mereka ini yg akn ade ngn aku x kire susah o senang..yg share hampir sume bende ngn aku..yg tau kisah suke duke aku..yg kongsi tiap rase aku.. mereka ialah naziera n adila..

mula ngn naziera..naziera pada pandangan aku sorang yg sangat hepi go lucky..even if she have problems, she will never express it..aku n dila cume akan tau kalau die bercerita..n die jarang bercerita tambah2 lagi personal matter..die suke share cite sal guy ngn kitorang..selalu minta pendapat n kekadang saje nak share cite..die seorg gadis yg berdikari..boleh berdiri atas kaki sendiri..sangat kuat luaran n dalaman..kekadang minah ni kuat blur gak..kena story sesuatu dgn teramat laaa detail baru die akan paham..die seorg yg sangat sempoi + sengal + poyo..aku kenal rapat ngn die mase aku sem 2..tu pun sebab aku sebilik ngn die..b4 tu aku x rapat sangat pun walaupun seklas..mase mule2 kenal die, die free hair n agak seksi..tapi die baik..sekarang ni die da mula pakai tudung..walaupun not totally wearing tudung, but at least da mule pakai..tu pun improvement gak kn? aku selalu doa die akan istiqamah utk berubah ke arah kebaikan..die cakap kt aku die memang ade rs nk pakai tudung betoi2 n x buka2 da..tapi ati die berbelah bahagi sebab die rase belom puas agi + baju2 die kebanyakannye x sesuai utk bertudung..emm,aku sbg kawan cume mampu berdoa je la..xpe..kite same2 doakan die k? insyaAllah kalau ade force yg kuat dr luar di tambah dgn petunjuk Allah,die akan jadi muslimah sejati..naziera penah skip blaja mase sem 4..katenye ade personal prob..die xnak cite..so aku pun x nk pakse..maknenye nanti die xkan grad same2 ngn aku la..die akan lewat 1 sem..tu pun kalau aku grad on time la..doakan utk itu..

adila ni pun seorg yg sempoi gak..die penah menghadapi krisis perasaan yg teramat teruk thn lepas..aku mule rapat ngn die pon mase penghujung sem 4..aku sendiri xtau nape leh rapat ngn die mase tu..pas kitorg kawan rapat,aku dpt rase yg kitorg ade banyak persamaan..antaranye..kitorg sgt minat faizal tahir..lagu2 die sume kitorg layan same2..ade je news sal faizal tahir,kitorg akan share n tergedix sesame..die seorang yg menepati mase n janji..aku pun cm tu gak..ni bukan nk bangge diri ye..tapi aku memang akan berusaha sedaya upaya aku utk menunaikan janji yg dah aku wat..especially kalau melibatkan mase..ngn dila ni senang..selalu ape yg kitorg plan akan menjadi..contohnye kitorg janji nak gi makan kul12..so pukul 12 tu la aku akan sampai depan kolej die n die pun da siap tggu..so ape je yg dirancang akan mngikut aturannye..tapi dila ni degil sikit..kalau die nak kan sesuatu,die akan make sure die dapat..n die kurang blur berbanding naziera..hehe..kekadang aku cume perlu ckp sikit jer, yg selebihnye die tau ape patut die wat..die adelah pendengar n pengkritik yg baik..x kire ape je masalah aku n bile2 je aku perlukan die,die akan ade dengan aku..

antara kami ber3, aku yg paling talkactive..nak wat cmne kn..ni je kelebihan yg aku ade..so selalunye kalau ade prsentation,aku la yg akan menjadi presentor..kitorg ni tggl kat tempat yg berlainan..iera menyewa kat seksyen 2 tapi kebanyakan waktu die balik umah kt nilai..aku plak dok kat kolej delima..adila kat kolej teratai..walaupun kitorg dok asing2, kitorg akan tetap wat sesuatu tu bersame2..iera ade kete, aku ade moto..selalu aku yg akan bawa dila sebab jadual iera agak lain dr jadual kitorg memandangkan die terpakse amek extra subjek sem 4 yg die da skip tu..kitorang suke lepak kat pusat sukan petang2 kalau kelas abes awai n xde keje yg perlu disiapkan segera..kitorg akan layan badminton o squash..kalau court da penuh, baru kitorg gi cycling..kalau malam2 tetibe datang mood nak merayau,kitorg suke gi uptown..saje jalan2..kekadang shopping r gak sikit2 kalau ade bajet..bile cuti n masing2 dok umah, kitorg tetap akan keep in touch melalui fb o ym..kekadang bile cuti, rase bosan yg teramat sbb xde diorang..bile kitorg on9 serentak, memang kecoh r wall kitorang..berborak sakan..sangat best..bile ade prob n nak borak pjg, kitorg akan on9 ym n wat conversation..mase tu x cukup jari nak menaip sebab masing2 nak bercerite..sampai kekadang kene tulis besar2 'STOP!!! WEH, SORG2 CAKAP..KALAU X, XDE SAPE NK DGR..EKEKE~'..pastu baru la keadaan akan menjadi tenang..hehehe..
ramai org cakap, kalau kite berkawan rapat 3 org,susah nak kekal..sebab salah sorg akan rasa tersisih n kecik ati..tapi so far alhamdulillah bende tu x terjadi pada kitorg..syukur sangat2 aku dapat kawan2 yg sempoi n sporting..xde istilah ko lebihkan die dari aku..masing2 paham erti persahabatan..dila penah cakap kat aku, kalau kurang slah sorg,die rase x lengkap..penah sekali tu aku ade terkecik ati ngn dila n aku keep silent kejap..mase tu die cakap kat aku, die rasa cam da tempang..x lengkap..n die x suke jadi camtu..n aku pun sedar mase tu,aku rase x lengkap sebab aku xde die..ape2 aje yg kitorg nak wat, kalau boleh nk cukup ber3.. ade gak org yg slalu salah sangke ngn kitorg..diorg igt kitorang ni lesbian..apa daa..kalau kitorg rapat ngn laki, ade yg mengata..nak rapat ngn pompuan pun di mengata..haisy..ni la dunia..sabar je la kan..janji aku, dila n iera tau sape kitorg, tau ape yg kitorg wat, tau jage diri n batas kitorg..kalau org laen nak pandang pelik kat kitorg pun aku x kesah janji kitorg sendiri kenal kawan2 kitorg ni camne..

aku x dapat bayangkan keadaan pas kitorg da abes blaja nanti..masing2 akan ade keje n life masing2..relationship kitorg akan tetap macam ni ke? aku sangat3 sayangkan frenship ni..aku x nak ilang diorg..kalau boleh, sampai mati aku nak kitorg remain camni..walaupun nanti masing2 akan ade hidop masing2, berkawen, beranak, n maybe berpindah ke tempat lain, tapi aku arap sangat bond ni xkan terputus sampai bile2..

walaupun naziera n adila xde blog n x baca blog, aku tetap nk dedikasikan post kali ni utk diorg..adila n naziera..aku sayang korang sangat2..aku minta maaf kalau sepjg kite kawan ni, aku banyak wat salah ngn korg..aku tau aku banyak wat salah..kekadang mungkin ade kata2 aku yg wat korg kecik ati ngn aku..aku manusia biase..banyak kekurangan..tapi jauh kat sudut ati aku nih, aku sayang korang n akan sentiasa doakan yg terbaik utk korang..aku nak korang bahagia..aku nak korang berjaya..n aku nak kite tetap cmni sampai bile2..i cant afford to lose u both..thanks sebab sentiasa ade kat sisi aku..wat aku appy..wat idop aku bermakne..wat aku ade pengalaman yg sangat2 best..uitm menyatukan kite.. thanks Allah sebab ketemukan aku ngn mereka2 yg sangat best..thanks Allah sebab tempat aku di mana aku berada sekarang..

Ya Allah..Kau peliharalah sahabat2 ku ini..mereka sahabat2ku yg sangat2 aku sayangi..Kau limpahilah mereka dgn rahmat dan kasih sayangMu..Kau jadikanlah kami hambaMu yg solehah..berilah kebahagiaan dalam hidup kami..amin ya rabbalalamin..........................................

lagu tema kitorg-->by aizat..

kau dan aku adalah satu tak kira apa
segala rintihan aku engkau selalu ada
biar masa memisah kita
biarkan saja
kerana terbiasa
mengajar mimpi yang pasti akan aku sentiasa merasa kehilanganmu
ku akan tunggu saat bertemu
tiada henti walau dimana kita berdiri di dalam dunia ini
biar sampai akhirnya nanti
semua tak terang di mataku walau warnanya menyala
ingin merasa namun aku takkan cuba
biar masa memisah kita
biarkan saja
kerana terbiasa...............................

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..