Friday, February 18, 2011

gambar2 kat hangzhou dengan aku merepek meraban

Assalamualaikum wbt..

last moth. aku ade story pasal lawatan aku ke hangzhou kan? but without the pictures. here are some of the pictures. kawan aku si ammar pinjam hard disc aku where all the pictures were stored there. so aku cilok la gambar2 ni dari fb aku. jadinye, sikit je la dapat gambarnye. nak tengok yang lain, just add me kat fb k? i am glad to have u as my friend =)


hari pertama sampai kat hangzhou around 1 pm. after check in hotel, solat and luch, kitorang pun gi jalan2. pastu decide nak ke silk street. gambar kat atas ni silk street la. sampai sane dalam pukul 6 lebih kurang. rupe2nye silk street ni beroperasi sampai pukul 5 aje. quite dissapointed la sebab bukan main lame tunggu bas and jalan agak jauh, last2 tutup daaa...yeah, pukul 6 dah malam.




tak dapat ke silk street, kitorang gi night market je yang dekat dengan hotel. Nepal Handicraft street ni kat night market la. barangnye sangat la peliks.



souvenier shop kat night market jual benda alah ni. cantik sangat bagi aku. necklace. aku memang peminat aksesori, tapi disebabkan loketnye bentuk orang, aku tak beli.




hari ke-2, dari pagi berjalan je. antaranye tempat yang aku pegi ialah temple. tak salah kan pegi temple?huhu. aku jalan2 je tengok art and environment. takde niat lain. nak masuk ni kena bayar rmb 40, lebih kurang rm 20.



view dari atas temple. the lake sangat la cantik view dari atas. bot and sampan sume nampak kicik je.




inside the temple. lukisan2 dalam bentuk ukiran ni sangat la cantik ok! halus seyh ukiran ni. and for each pictures, there's a story. macam kisah2 dongeng kepercayaan diorang la. dewi ni turun pegi mandi kat lake la. dewa tu terbang la. ala, macam kite orang2 melayu pun kan ade kisah2 dongeng.




ni kat mane ntah aku pun dah tak ingat tapi area temple la jugak.




westlake. bot besar macam naga ni actually a restaurant. unik kan? kalau bot, dah lame aku naik pusing2 kat lake tu. aku naik jugak bot tapi bot biase la. disebabkan musim sejuk, kosong je lake ni. kalau tak, penuh dengan lotus. peh, macam dalam movie dowh!




ade gaya jadi model jambatan tak? on the way nak balik, lalu je kat bridge nih. sunset view, giler lawa kan? sunset view yang lawa, bukan aku. jangan lah muntah hijau dulu. aiyak~




with my friend, Alex. he is malaysian boy tau! from Sungai Siput, Perak. mase mule2 jumpe die kat Jiangnan Uni, rase macam nak peluk kuat2 sebab jumpe malaysian kan. teruje beb. kalau tak, memang aku dengan mim due ketul je la kat situ.




laluan kat tepi westlake. aku suke sangat tempat nih. warne hijau tu memikat kalbu. bersih, sejuk. bayangkan lah. sejibik macam dalam tivi lah! macam taknak balik je rase.




aku pose kat sebelah pakcik ni sebab mim cakap spek dah same. mase tengah nak pose ni, sebaris manusia cina yang tengah pandang lake, tetibe toleh serentak berjemaah kat aku tengok aku pose tiru gaye pakcik nih. apo kono ei jang? nak je aku tanye cenggitu kat diorang. tapi, dengan muke selambe kodok je aku tengok diorang pastu senyum, then 'klik', mim snap! terbaik!




kereta yang tak mampu aku miliki sekarang ni kalau kat malaysia. tapi kat china, mungkin kereta murah agaknye. suzuki swift jadik kereta sapu je der. kereta mewah2 parking tepi jalan, kekadang selit2 je atas divider jalan. kot disodok dek bas ke, idoknye deme kesah. penah jugak berangan nak beli kereta besau kat china, kalau dapat sambung master sane. tapi bile memikiorkan, alahai jauhnye nak study sane, terus terkubur impian.


lusa sudah nak balik ke Wuxi. current temperature around 1 degree. cet! aku ingat dah jadi 10 ke 20 ke. boleh jugak pakai baju loose. rupenye same je dengan temperature dulu. panas sikit je la. dulu dah turun sampai ke -5 degree.

mak aku tanye tadi..
hah nak makan ape sebelum balik china ni?

aku jawab
nak ciken chop, big apple, eskrem choc brownies yang kat tivi tu, ta fu fa bla bla bla

jadinye, esok mak aku nak buatkan ciken chop saiz XXL. petang tadi dah dapat makan big apple. donut big apple tau! bukan epal besar. dan malam ni, aku dah buat brownies cheese. lebih kurang la tu. nanti2 aku upload gambar ok!

minat aku sekarang ni sangat la menjurus ke arah kek and cookies. tapi more to cake la. sebab cookies leceh nak terap satu-satu. lambat. aku bukan lah penyabar orangnye.

bak kate mashi
untung la zai wei. nanti lepas kawen, badan membulat la sampai kitorang tak kenal.

tu namenye bukan untung mashi oi. tu rugi. sebabnye, aku suke buat je, tapi makan kurang. aku suke bagi orang lain makan. orang lain la yang gemuk. nasib lah~ nasib baik incik zai tu kuat lantak!kakaka.

ok lah, banyak pulak aku membebel. aku dah mengantuk sebenarnye nih tapi nak nunggu pukul 12, sebab nak wish birthday to my syarifah nur 'adila yang dok kat bogor, indonesia tu. bertungkus lumus buat proposal untuk research die. alangkah bertuahnye aku, tak payah buat proposal. kosong2 je masuk lab run analysis.

good night everyone. dream of me. lalalalala~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..