Sunday, February 20, 2011

duit tarak pulak dah!!

Assalamualaikum wbt..

arini aku berkemas-kemas sebab esok insyaAllah aku akan fly semule ke wuxi. so, tadi sume duit-duit malaysia yang dok dalam wallet, aku pindahkan ke uncang kecik, then masukkan pulak duit-duit china kat dalam wallet tu. pastu aku packing barang-barang yang mostly adelah makanan.

petang tadi baru aku teringat yang aku kena potostat visa mak aku untuk bawa ke wuxi. sebab mak aku insyaAllah nak datang wuxi hujung bulan 3 nanti and will stay at my room. aku kena tunjuk salinan visa mak aku tu kat international centre untuk dapat surat kebenaran. tapi bile aku pikir, halamak!!! arini ari ahad laaa...ade ke kedai potostat bukak? last-last aku ke shah alam je sebab kat sane memang banyak kedai potostat bukak ari-ari.

ok, cite mula kat sini, on the way balik dari shah alam tu aku singgah la kat speed mart kampung aku nih nak beli roti gardenia jumbo. mak aku pesan untuk buat sandwich esok pagi. sampai kat speed mart, dengan yakinnye aku pegi amek roti saiz jumbo pastu terus pegi kaunter nak bayar. minah cun kat situ pun cakap "3 hengget 20 sen". aku bukak je wallet "wallawei!!!!!!!! duit china jek yang ade!!!!!!". aku lupe yang aku dah pindahkan duit malaysia. apekah??? =,=!

dengan muke selambe kodok, aku cakap ngan minah cun tu "hold dulu boley tak?". sebab aku pun pompouan, taknak la kene label lesbo pulak. kalau aku laki, aku dah gode-gode dah minah tu, boleh aku dapat free je roti. pastu minah tu cakap "boleh. duit tertinggal ek?".

malu seyh. wallet punye besau tapi roti tak mampu beli. sambil sengih-sengih aku cakap "a'ah, terbawa duit negara lain pulak". pastu aku terus blah balik rumah minta duit kat mak aku. nasib baik rumah dekat je. tak sampai 5 minit aku dah sampai kat speed mart tu semule nak collect roti. pastu minah tu cakap "3 hengget jek". aku malas nak pikir aku bayar je lah 3 hengget tapi mase balik rumah, aku pikir gak kenape die soh bayar 3 hengget jek? harge 3 hengget lebih. die ingat aku memang papa kedane agaknye. kais pagi makan pagi kais petang makan petang sampai nak beli roti tak cukup duit. ditambah ngan muke selekeh mekeh. alahai~

3 comments:

picairin said...

hahahaha999... len kali aku kena wat lagu tu jugak la..kot2 ble dapat free..hahahaha9999

mashi said...

hahahha..lawak gle...baik pulak hati akak tu kan..wuittt..hati2 kat sana k..sowii tak dapat nk antar esk...be good kat sana...klu pnjang umo..insyAllah kita jumpa bulan 4 nnti k..

tqah said...

pqah: try r wei..macam best kan sekali sekala buat malu kat diri sendiri..haih!
mashi: tau xpe..tapi bukan baik ati sangat la..more to kesian kot..haha..xpe la mashi x dpt anta..insyaAllah jumpe agi nanti =)

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..