Tuesday, September 7, 2010

ramadhan to syawal

Assalamualaikum wbt..
another 2 days before ramadhan leave us..sayuuu sangat..sebulan tu kejap je kan? aku blom pun dapat buat banyak banyak banyak amal ibadat..celup sana celup sini je mane2 yg sempat..Ya Allah, alangkah ruginye aku..wuwuwu~~

tadi sambil2 buat biskut raya yang ke 6, dapat la mesej2 kejap ngan zai..die cite yang sorang adik angkat die da convert from kristian to Islam semalam..alhamdulillah~~~ terbuka pintu hati die n Allah pilih die untuk terima hidayah..convert mase bulan ramadhan plak tu..sempat gak kejar2 agi sisa2 ramadhan ni..n sempat beraya for the first time as a muslim..alhamdulillah again..bertambah sorang agi saudara Islam kite..n zai pun gtau yg insyaAllah esok another 1 of his fren akan convert jugak n this friday (first syawal) sorang agi sabahan akan peluk Islam.. hope sempat diorang peluk Islam..amiin..

tapi kalau setakat convert jek belum menjamin ape2..hopefully diorang jadi hamba Allah yang taat, yang betol2 mengamalkan ajaran Islam, x jemu2 belajar n mendalami Islam..bukan Islam hanya pada nama..harapnya ramai orang2 Islam yg bantu guide n ajar diorang tentang Islam..

kite yang Islam keturunan ni amacam plak?hehe..nikmat iman n Islam yg Allah da bagi ni patut kite hargai..jadi hambaNya yang taat..supaya dapat jadi contoh pada kawan2 non muslim or pade mualaf..

em, lately aku menginginkan sesuatu yg agak besar, mencabar n agak sukar untuk aku dapat..aku da x nak mengharap..tapi aku akan terus berdoa berdoa n berdoa semoga Allah bagi apa yang terbaik buat aku..kalau tu yg terbaik, aku doa Allah permudahkan..nak tau ape die? nanti2 la kalau ade perkembangan positive, aku akan coret kat sini..belog ni mmg tempat aku story mory pun..huhu

selamat menjalani ibadah puasa yg bersisa lagi 2 ari ni insyaAllah..n selamat menyambut hari raya aidilfitri..sambut dgn penuh kesederhanaan n yg paling penting, kesyukuran...cuba kenangkan saudara kite yg mungkin beraya dgn baju lama,x dapat makan sedap2 macam kite..

wallahualam

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..