Saturday, January 30, 2010

terjebak ngan thaipusam..

Assalamualaikum wbt..
semalam adelah ari yg penat tapi best sangat bagi aku..semalam aku xde kelas..tapi aku gi fak jugak untuk tengok2 thesis..nak cari idea sikit untuk fyp aku..tgh2 lepak kat lab, crew tv9 datang..memang rezeki aku r nak masuk tv kan..haha..dalam kul 2.30 petang, aku gi makan ngn dila..memang da tahap kebulur yg teramat..pas makan, kitorang gi bank jap..bank in cek gaji aku..pastu balik kolej..sampai kat kolej, da nak dekat asar..pas solat, terus gi pusat sukan nak main badminton..mule2 aku ngan dila je..dalam pukul 6.30, onn datang join..tapi nasib die agak malang..ade 1 part nih, dila terbagi bola tinggi n jauh..yg si onn ni plak semangat nak amek gak bola tu..pas je die smash, tetibe die pegang bahu seblah kanan die..aku ingat terseliuh or cramp sikit jer..aku n dila pon wat xtau je la..tunggu je..pastu tetibe die lepaskan raket badminton n terus die jatuh terduduk..macam orang sujud tu..mule r aku pikir 'ape hal lak mamat nih? cam teruk je pulak'..aku n dila gi kat die..die da tunduk senyap..pastu die minta amekkan enpon die..die kol kawan die soh tolong panggil van dari PK (pusat kesihatan) uitm amek die sebab bahu die dislocate..ah sudah! terus rase serba salah yg teramat..minta tolong orang2 lelaki yg ade kat dewan tu angkat kan die..x lama pastu kawan die van PK sampai..abg yg bawa van tu cakap doc kt PK xley masukkan semule bahu die tu..kene gi hospital kt klang..ape agi, meraung2 r die..jauh tu dgn jem nye..die kate sakit sangat2..die xley tahan..pastu kitorg gi gak kt PK, dgn harapan nak pakse doc kt PK cube gak buat..sampai PK dalam kul 715 gitu la..cek punye cek, doc memang xley wat..terpakse bawa gi klang gak..tapi onn x bagi kitorang ikut..mungkin die segan kalau die nangis kitorang nampak..huhu..so dalam 730 aku n dila pon gi semule pusat sukan, amek moto onn n park kt kolej aku..n kalau ikut plan, patutnye pukul 745 kitorang kene kumpul kat restoran de'kg sebab nak konvoi gi umah alumni GPMS, akmal dhahalan or sarjen..die baru dapat baby boy..tapi disebabkan kitorang da lambat balik, kul830 baru aku n dila sampai kat de'kg..dalam kul9 gerak ramai2..tapi ntah camne, kete kitorg terpisah dari kete yg lain..dalam kete tu ade aku,dila,iera,imam n din..da la terpisah..xtau jalan plak..so calling2 jer la tanye direction..diorang plak kejap cakap ikut sini, kejap soh ikut sane..last2 kitorang da termasuk ke highway kat batu caves..cube bayangkan keadaan kat batu caves malam thaipusam??? GILER JEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! the prob is, kete kitorang jer terkene jem..adoiyai..kete yg lain sume da selamat sampai da kat umah sarjen..dari pukul 9, kitorang sampai kat sri gombak pukul 2.30 pagi..juz imagine..mase sampai, of course baby yg nak dilawat tu da tido kan? last2 kitorang lepak jer kat kedai makan kat situ..x gi pun umah sarjen..xnak ganggu..pulak kitorang baru lalu depan batu caves..takut anak die terkene ape2 plak kang..aku yg memang da kebulur tu memang makan senyap jer r..lepak sampai kul4..baru balik shah alam..kul5 sampai umah iera..tido sampai kul 9..n japgi aku kene test produk pulak..huuuu~
ape yg best skali adelah, mase kitorang stuck dlm jem tu..tension giler..tapi kitorang nak ilangkan bosan n tension, kitorang pasang lagu kuat2 then nyanyi same2..memang best..puas ati..pastu kitorang buka cite antu..sorang2 cite pengalaman diorang sal antu..dari bosan, ngantuk n stress, terus segar bugar..yg best nye dalam kete tu ade sume orang yg sewel2..hehehe..walaupun penat, tapi aku rase appy...=)
x dapat jumpe baby pon xpe la..maybe next time kitorang gi melawat..heee~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..