Thursday, January 14, 2010

ari yang aku lalui............

post ni ditulis pada 13/1/2010..tapi di publish pada 14/1/2010

Assalamualaikum wbt..
Minggu ni da masuk minggu ke2 kuliah aku untuk semester ke6..arini ari rabu..13/1/2010..kalau ikut jadual, pukul 830 pagi aku ade lab..tapi semalam, Dr halimaton cakap lab belom mula lagi minggu ni sebab aircond dalam lab rosak..next week pon belom mule, cume lab yg die conduct je yg da mula next week sebab other conducter nak tengok die run lab dulu..so malam tadi aku pon tido agak lewat..dalam pukul 1 (lewat ke?)..sebab ingatnye pagi ni boleh bangun lambat..tengah sedap2 tido, tetibe kul 845, dila call..LAB ADA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tapi katenye baru 2 orang jer yg gi..ramai yg x gi, sebab memang da di bagitau yg lab belom mula..aku n dila plan nak gi lewat sikit..pas jer jawab call tu,aku terus gi mandi..dengan kepantasan tahap maximum..siap jer mandi, tetibe ade 1 mesej dr dila..”tqah, x jadi plak..lec kate cancel plak sebab ade 2 orang jer..so, kelas kite stat kul1130, ye..”..peh, memang x puas ati aku..kejap gini, kejap gitu..adoiyai..awai2 sem da macam2 kecelaruan..

Semalam kelas aku mula kul 830 pagi sampai 1030 pagi..kelas mandarin..then, kul1130 sambung kelas food chem sampai 1230..pastu sambung trs dgn kelas sensory evaluation n food product development sampai kul 1.30..giler lapar mase tuh..pas kelas jer, trs serbu kafe..tapao saje..makan kt bilik, then trs solat n rushing ke lab pulak..lab sensory evaluation..best lab nih..mggu ni n minggu dpn aku sebagai panelist..after tu, baru aku plak yg akan sediakan sample utk org laen wat sensory test..semalam,ade 2 kategori sensory..deria rasa n deria bau..utk taste, ade 10 sample..5 sample dilute dgn plain water..5 sample lagi dilute dgn cordial orange..kene rasa n cube discribe rasa sample tu..manis ke, masam ke, pahit ke..pastu utk smell plak, ade 10 sample gak..tiap2 satu kene bau n determine bau ape..bau vanilla ke, yam ke, corn ke, strawberry ke..bagi aku r, agak susah..kekadang kita x biase dengan bau sesuatu tuh..contohnye yam..mane la aku tau bau yam tu cmne..x penah lak aku gi cium yam..so memang aku bantai kaw2 punyer r..utk taste, aku dapat 7/10..ade 3 salah..salah kat bahagian sample yg dilute with cordial orange..susah gak nk identify sebab da bercampur ngn rasa masam oren..then utk smell plak, ade 1 jer yg aku betoi..cet! memang kena bahan best punyer ngan membe2..hahahaa..lantak la..da memang aku x reti nak hidu..susah kot..sume bau da bercampur2 mase masuk sample yg ke3..huhu..

Lab sensory settle awai..patutnye kul6..tapi dapat abes kul 430..pastu aku n dila trs gi pusat sukan..balik bilik jap b4 tu utk tukar baju..n patutnye aku keje kul8..so dlm kul 710 gitu aku kene gerak dr kolej..sebab lebih setengah jam gak perjalanan nak ke tusyen tu..so aku pun blah awai dr court..kul6 aku da chaw..bergegas balik, mandi n solat asar..pastu dlm kul 630, bos aku mesej..katenye aku punyer kelas da tukar..so mlm tadi aku xde kelas..aarrgghh!!!!!!!!!!!!!!! benci n menyampah tahap dewa dewi..aku kelam kabut, ruhing sana, rushing sini, baru nak gto aku xde kelas???? Die igt uitm ngn tusyen tu sekentot jer ke??? Ceplos! Bukan nak gto awai2..nak gak gto last minit..seyes, aku rs cm nak sembelih jer mamat tuh..peh, sakit ati..da x gi keje, aku pun solat maghrib then siap2 nak gi meeting plak..meeting untuk program futsal..aku ditugaskan sebagai AJK kebajikan..aku kene bekerjasama dengan PBSM, then kene make sure keselamatan n kebajikan player di jaga..then, aku pn diamanahkan untuk cari dana untuk program nih..aku kene gi Maybank..tu pun hanya after surat kelulusan kuar..so dlm next week la kot..kul10 meeting abes, aku n dila gi makan kat nasi lemak cinta sayang..lepak situ sampai kul11.15.. after that, balik kolej, solat isyak, basuh baju yg da rendam dr maghrib agi..then tido..ari yg memenatkan..but I satisfide..my day full with something meaningfull..xde r ari aku berlalu ngn aku lepak2 jer buang mase kan..

So, that’s all..oh, lupe lak..doakan proposal n food product aku berjaya..and thanks a lot to all respondents kt post aku b4 nih berkenaan aloe vera..support yg korang bagi wat aku berkobar2 nak wat..hihi..thank u very much..juz wait n see ok..(^^)

Wassalam…………………….

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..