Friday, March 2, 2012

jangan jadi macam aku...


lepas maghrib tadi, berkira-kira nak baca Quran sebab rasa macam dah lama tak baca. aku pun capai Quran kecik saiz tapak tangan yang aku sandarkan kat dinding atas meja solek, selak muka depan surah Al-Fatihah. selesai, aku selak pulak ke muka surat terakhir yang aku baca itu hari. ntah bila pun aku dah lupa.

tengah-tengah baca, aku tersedar. ada segumpal habuk-looks-like-kapas *aku tak tau camane nak describe tapi hope korang paham la* lekat-lekat dekat Quran tu. aku pun kuis sikit dengan jari nak buang sambil-sambil baca tu. selesai baca, aku perasan banyak habuk kat celah-celah Quran tu sekali kat kulit depan and belakang dia.

(T_T)


Ya Allah, ampunkan aku. untuk kesekian kalinya, ampunkan hambaMU yang lalai ni (T_T)



aku terlalu bersungguh dalam hal dunia. berpenat lelah pun sanggup. meredah hujan panas bagai. tapi Quran kat rumah aku berhabuk (T_T)

nak baca Quran, 5-10 minit je. kenapa aku boleh lalai?




the hardest thing to do is, to fight your own desire. Ya Allah, tetapkan hati aku.

1 comment:

mashi said...

insyAllah..u can. tqah..tok aku ada pesan...sesibuk mna pun kita hari tu..baca la quran walaupun sebaris ayat. sbb itu sumber kekuatan hati kita...insyAllah.
p/s: cuba amalkan baca surah al-waqiah slps solat..if tak dapat tuk suma waktu solat..amik lepas asar k. insyAllah Allah permurahkan dan permudahkan rezeki kita.

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..