Sunday, March 4, 2012

Allah maha mendengar


malam tadi aku rasa rindu dia sangat-sangat. terlalu. sampai air mata tak terbendung dah.

aku tak dapat bagitau dia isi hati aku. kami terhalang dek waktu dan jarak. kami terhalang dek syariat.

aku mengadu pada Allah.

Ya Allah, aku rindu dia sangat.
kenapa berat ujian perasaan yang Kau bagi pada aku?
cukup kuat ke aku nak hadapi semua ni?
Ya Allah,
kalau perasaan rindu ni datang dari syaitan, KAU hilangkanlah.
kalau perasaan sayang ini datang dari syaitan, KAU lenyapkanlah.
KAU pisahkanlah kami.
KAU redhakan hati aku.
Ya Allah, waktu ni, aku betul-betul sangat merindui dia.
KAU pegang hati aku supaya aku tak jauh dariMU.


masa aku tidur, Allah bagi peluang untuk aku rawat rindu aku.
aku jumpa dia dalam mimpi.
aku dapat tengok dia puas-puas.

Ya Allah, terima kasih.
walaupun hanya dalam mimpi, syukur aku padaMU tak terhingga.



No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..