Sunday, November 27, 2011

persamaan tak bererti bahagia. perbezaan tak bererti jurang. kita kan saling melengkapi =)



Salam maal hijrah sahabat sekalian

wah environment nak good-good je aku ni. mentang-mentang maal hijrah ye dok? padahal kalau bukan maal hijrah pun, aku patut behave. rasa nak lempang diri sendiri je.

since tomorrow, aku tak cuti seperti semua pekerja dan pelajar di Malaysia, aku DOOOOWN~ weih tak puas hati kot bile kite dah merancang untuk cuti selama 3 hari, dah mark kalendar sebulan sebelum, tetibe seminggu sebelum tarikh yang ditunggu-tunggu, kite dibagitau yang tak cuti puuunn. cet!

kecewa la jugak tapi apekan daya. nak cari makan.


well, sekarang aku rasa aku dah dewasa la. dulu-dulu kan, orang-orang tua akan tanya

" sekolah kat mana?"
"Dah darjah berapa?"
"peksa dapat nombor berapa?"
"UPSR berapa A?"
"tingkatan 1 masuk sekolah mana?"
"PMR dapat berapa A?"
"SPM berapa A?"
"lepas SPM ni nak buat apa?"
"masuk kolej mana?"
"amek jurusan ape?"
"berapa tahun belajar?"


tapi sekarang, orang-orang tua akan tanya

"sekarang keje ape? kat mane? gaji berapa?"
"bila nak kawen?"

soalan-soalan masa dulu-dulu tu, tak penah buat aku stress pun. tapi soalan-soalan sekarang ni selalu buat aku stress. what do they expect with mu job, which company and my salary? is it really important? asalkan aku tak minta duit orang lain, asalkan aku ade permanent job, orait la tu kan?

bab kawen pun sama. aku muda lagi la, tak patut tanya soalan tu kot sekarang. bagi la aku masa untuk bernafas sikit lepas habis study. tup-tup tanya kawen terus. nak kawen memang senang. salam je tangan tok kadi, lafaz. settle. tapi lepas kawen tu ape nak jadi, kan kena pikir.


borak dengan member, die tanye

"nak cari pasangan kena tengok persamaan agaknye"

for me, not necessary. persamaan tak menjamin kebahagiaan dan perbezaan bukanlah kayu ukur jurang antara pasangan tu. as long as masing-masing boleh accept perbezaan diri masing-masing, support each other and chill!!!!

compliment each other kan? kalau dah semua sama, xde la istilah saling melengkapi =)

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..