Tuesday, November 8, 2011

coretan kesinambungan

Assalamualaikum....



ceriaku bukan bermakna aku bahagia

tangisku bukan bermakna aku nestapa

aku hanya menjadi aku, seselesa aku.

jangan salahkan aku andai aku berahsia

sebab, aku trauma mempercaya







kadang, aku terlalu gembira menikmati zaman remaja
hanyut dibuai gelak ketawa
bersama rakan, bagai tak punya sebarang cela di hati

tapi...

aku juga punya impian
ingin terbang tinggi bak layang-layang
walau sejauh mana aku pergi
aku masih terikat pada benang kemanusiaan
yang sentiasa mengikat aku pada asal usul ku





kadang, aku melayari hidup remaja dengan seloroh tak berpada
bersama rakan yang tak pernah terasa
walau macam mana keadaan diri aku
mereka menerima seadanya




aku hanya manusia biasa yang punya naluri sama, normal
inginkan keseronokan
inginkan kebahagiaan

tapi....

aku juga punya impian
ingin mendaki puncak tertinggi kehidupan
walau aku punyai fobia ketinggian
akan aku pejam mata untuk menggapai mimpi dan harapan






aku akan berlari dan terus berlari
mengejar yang pasti
sebab, aku yakin
yakin pada janji Tuhan
usaha, doa dan tawakal
kejayaan dan kemanisan akan menjengah
walaupun menuntut ku untuk berlari sepanjang hayatku







aku yakin akan cahaya yang bakal menerangi
aku yakin dengan doa mak
aku yakin aku takkan kecewa dengan pengorbanan yang dibuat





aku akan bertegas
dalam menentukan hala tuju diri
bukan untuk diri aku sendiri
tapi juga untuk kamu!





ku ukir senyuman bersulam syukur
padaMU ya Allah
Syukran Ya Allah





wahai diri
walau apa pun yang terjadi
berjalan lah tanpa henti
di hujung sana
ada yang setia menunggu ketibaan mu diri





walau badai, aku akan teguh berdiri
mengimbas pahit manis hidup
sebagai iktibar dan penguat semangat


PASTI!

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..