Wednesday, November 30, 2011

macam mana nak tau kite dah jatuh cinta?


Assalamualaikum



harini sangat mencabar. tapi aku tak mau cite hal keje dah. muak! almost 10 hours in a day asyik pikir keje keje keje. kadang-kadang dah sampai rumah pun masih pikir pasal keje. nak tido pun susah sebab otak dok merangka keje ape nak kena settle segera bla bla bla.

PENAT!

penat belajar tak sama langsung dengan penat keje. nak cite, payah la. nanti rase la sendiri once u start working.


aku blogwalking jap tadi, sempat baca luahan hati kawan aku thru her blog. persoalan yang dia utarakan

Macam Mana Nak Tau Yang Kita Memang Dah Jatuh Cinta?


wah berlagak jadi doktor cinta ke hape aku ni? no la. saje nak share pendapat aku yang tak seberapa ni. nak baca, baca. tak nak baca, sudah. lalala~

kawan aku ni hadapi konflik perasaan. haaaa macam serius je kan bunyi? ok ok macam ni sebenarnye. hampir setahun yang lepas, die berkenalan dengan sorang lelaki. diorang jumpe mase sama-sama pegi kem. masa kat kem, dah kenal-kenal. alah biase la kan pegi kem. dok borak-borak. buat aktiviti yang fun. happy la. bile balik dari kem, diorang still contact each other. tak berapa lama, agak-agak dalam beberapa bulan la, diorang pun declare. alah declare nak jadik pakwe makwe la. this is her first love. untuk yang lelaki tu, aku tak sure la ni first love or not. i think, it's his first love too.

so pepaham je la first love ni macam mana kan. memang terase asyik bagai la. terawang-awang. kaki tak pijak bumi. kentut wangi. tipikal kan? mesej hari-hari. jumpe kerap la jugak sebab dok blaja kat satu tempat cuma kos lain-lain. memang ketara la loving diorang ni kan.

bila dah beberapa bulan berpacaran (almost 6 month kot), kawan aku yang perempuan ni mula rase bosan. mula rase macam dah takde perasaan pulak kat boipren die. mula confius, betoi ke keputusan die kapel ni? memang best ade orang caring. ade orang mesej-mesej selalu. tapi lama-lama die macam dah tak kisah sangat dengan pakwe die.

die keliru, betoi ke perasaan die kat boipren die tu adelah cinta. kalau cinta, kenapa die rasa macam loveless? kalau tak cinta, kenapa dulu die eksaited?


well well well, bagi aku senang je nak tau perasaan kite yang sebenarnye. senang je nak tau kite ni betoi cintakan die ke tak.

nak tau macam mana?


"you have to lose him/her. than u will realized, where he/she stand in your heart"


Lumrah manusia, kite takkan hargai benda/seseorang yang ade kat depan mata/ yang kite miliki. bile kite dah tak punyai die lagi, baru kite sedar betapa pentingnye die untuk kite.

kalau kite tak rasa apa-apa masa kehilangan die, then u know he/she is nothing to u.
but if u regret and can't stand without her/he by your side, definitely she/he is something to u.

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..