Tuesday, August 17, 2010

puase. makan.

Assalamualaikum wbt..
genap seminggu umat islam di seluruh dunia [ke malaysia je?] menjalani ibadah puase..alhamdulillah..eh, belum cukup 7 ari la..tunggu berbuka malam ni baru cukup 7 ari..isy, tqah oi..sabaq2 sikit..




ni stok makanan aku bila aku X boleh puase nak sahur..em, ni makanan aku sorang ye..memandangkan aku xde roomate, so rak ni aku conquer sorang..bile tengok kosong, rasa x puas ati..sebab tu nampak banyak je makanan kat sini..tapi kalau x abes sampai raya ni, bleh je simpan n makan sampai akhir sem..hehe..cereal ade 2 kotak yg economi pack punyer..besaq! sebab aku skali makan cereal, x kurang 5 mangkuk..beli kecik2 cepat abes..rugi minyak moto pulak nak kuar beli agi kat giant seksyen 7 ni..huhu..


ni la gerai ayam penyet kitorang kat dataran cendikia uitm shah alam..patutnye 3 orang jek yang duty tapi aku saje nyibok2 kat situ..konon nak menolong..padahal memekak n menyemak..kat sini ade aku, din yg tersorok sikit kat belakang tu, acap yang berbaju putih n asyraf yang innocent giler tu..hehehe..aku duty ari selasa jek..tapi ari2 kot nampak batang idong aku kt sini *batang idong je..part lain xde*
aku suka berniaga..agaknye minat ni datang dari mak aku kot..dulu masa kat aloq staq, mak businesswomen..mula2 buka kedai tailor..pastu maju sikit dapat buka kilang kecik untuk buat baju secara kontrak..then, mak aku buka pulak institut belajar menjahit..tapi bila dah pindah selangor ni, mak aku dah x keje..kalau ade sedara mara or kawan2 yg nak minta tolong buatkan baju, mak aku amek la jugak sikit2 isi masa lapang..mak aku dah tua..dah penat..xpe la..mak tunggu setahun agi yek..tqah keje nanti tqah bagi duit banyak2 kat mak..heeee~~~~

eh, melalut!

berbalik pada yg tadi, aku memang suka berniaga..sebab tu, penat macam mana pun aku, serabut macam mana pun aku, aku mesti turun jugak at least jenguk2 kedai buku pena warisan n sekarang ni bazar..aku tau, as a final year student, i should focus on my study n fyp only..but then, aku memang x boleh tinggalkan semua yang aku n kawan2 aku dah mula kan ni..rasa sayang sangat..sayang yang teramat amat.. *duh~~emo!*

ni la experience aku yg aku boleh cite bila aku dah blah dari uitm nanti..sebab kalau nak harapkan pointer, xde la membanggakan sangat pun..cukup2 tahap selamat jek..wakil uitm gi oral competition pun x menang..so aku harap benda yg satu ni la yg ade untuk aku tinggalkan n kenang bila aku dah melangkah ke alam pekerjaan nanti..
hidup as a student yang gi kelas pagi, balik kelas petang, kuar makan, tidoq, buat discussion, buat report, assignment, test, kuiz, final exam--> agak membosankan..[bagi aku la..lain org lain pandangan]

so kalau nak rasa makan nasi ayam penyet n pecel lele, jemput la datang ke uitm stall gpms (^^)

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..