Thursday, August 26, 2010

penyelamat..

Assalamualaikum wbt..

today already 16 ramadhan..alhamdulillah..setakat ni x de ape2 masalah..
tadi mase nak gi kelas food law & sanitation, aku ngn dila berlari lari kejar lif sambil aku jerit "tunggu2"..tup2 masuk dalam, lecturer aku daaa yg tengah hold lif tu..Dr Noriham pun ngn senyum2 tanye "puase ke x ni? cergas semacam je"..hehehe..puase la doc..puase la yg patutnye kite cergas..ye x? :)

2 ari lepas aku dapat info dari kawan2 aku yg mengatakan kitorg student sem 7 diwajibkan penyertaan pertandingan rekacipta R&D peringkat fakulti..kalau menang, akan wakil fakulti untuk bertanding peringkat uni lawan ngn fakulti lain..then kalau menang lagi, akan wakil uitm plak ke peringkat nasional or internasional..

sound good rite? but, perlaksanaannye tu masalah utama skg..

plez la..student sem 7 skg tgh sangat2 serabut dgn FYP..nak join competition lagi? kalau aku, memang x la kan..
tadi jumpe advisor aku, die kate x susah pun sebab kitorg boley gune je balik produk yg kitorg da buat last sem mase join new food product development competition..tapi still la kena masuk lab n buat semula produk tu..kena analysis semula untuk dapat nutrition fact yg lebih tepat, kena improve agi product yg dulu, kena sediakan packaging jugak..pendek kate, we need to put 100% commitment la sbb ni competition peringkat fakulti..

so tadi aku pujuk2 gak advisor aku..minta die consider kitorg ni ha..kebetulan advisor aku adelah juga supervisor aku utk FYP..so die tau la keje2 aku..but, die kate die kena bincang dulu ngn 2 org lagi advisor group kitorg..hope kitorg x yah la join..

sekarang aku agak senang hati sebab dari perkiraan n jadual yg aku da susun, insyaAllah analysis aku akan dapat disiapkan seminggu sebelum presentation..so maknenye, aku ade mase seminggu untuk writting n siapkan slide..aku sgt2 harap keje2 aku berjalan ikut jadual yg aku buat ni tanpa ade sebarang masalah..amiinn~~

p/s: dalam ati cuak gak takut ade masalah lain nti..tapi buat mase skg aku cuma mampu berdoa berdoa n berdoa saje..Allah je penyelamat n pelindung kita..

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..