Wednesday, August 4, 2010

nak ulang sekolah boleh?

Assalamualaikum wbt..

aku rindu kawan2 lame aku kt MRSM PDRM..rindu sume (T_T)

lately ramai yg upload gamba2 zmn skola dulu kt fb..waduh2, teringat memori lama seyh..


ni budak2 unit aku..unit 12..unit ni mewakili rumah yg kitorg dudk la @ hostel..kt skolah aku, kitorg punyer hostel bukan dorm..its a pangsapuri..1 rumah 7 orang..so tiap2 rumah dipanggil unit..unit aku adelah antara unit yg mempunyai rekod terburuk..penah dapat anugerah unit terkotor 3 minggu berturut2..giler ah..tapi kitorg bukan pengotor..beriya2 kitorg kemas rumah sume..tapi tetap mengekalkan kejuaraan gak..haih..hukuman untuk unit terkotor adelah ketuk ketampi mase morning call bersaksikan sume student2 maktab..malu seyh~~ aku yg muke baik x bley blah tu kena ketuk ketampi..juz imagine..eh, xyah la imagine..huhu..n unit kitorg ni gak penah menaikkan kemarahan warden blok kitorg pada tahap maximum bile die buat spot check kat asrama sape yg ponteng prep..1 unit kitorg ponteng, pastu kunci pintu, bile die ketuk, kitorg sume lari ke bilik paling blakang n xde sape yg berani nak gi buka pintu..warden kitorg ketuk pintu rumah sambil jerit "unit 12!!! bukak pintu ni sekarang!! kalau x, saya pecahkan pintu ni!!!!" jeritan die tu sampai ke blok lelaki yg agak2 dalam 50 meter..die ketuk sampai tangan die lebam..tapi last2, kitorg bukak jugak la kan..nak mampos x buka?????



this one mase kitorang wat lawatan penuh kasih sayang ke rumah orang2 tua..aku dah x igt katne..tapi area kedah jugak la..the whole day kitorg kat sane..masak, cat rumah tu, main2 dgn nenek2 tu sume..fun sangat..kirenye aku ni jahat pun, ade gak benda baik yg aku buat ea? baru sedar...


program motivasi kat hotel sri malaysia, kulim..mase ni dah dekat2 ngan SPM..aku dah x in=gt bape hari kitorg dok kat situ..maybe 2 ari 1 malam kot..mase kat hotel ni, ade insiden..sorang budak kitorg yang suke sangat tekan2 loceng bilik orang sampaikan loceng bilik pelancong lain pun die sebat jek..dah la budak yang buat tu budak baik + skema plak..aku yg x bape nak baik pun x buat cmtu..lalala~~~..



program kat bendang man adalah antara yang terbest..3 ari 2 malam kalau x silap..dok dalam khemah..makanan best, cikgu2 kitorg yang masak sendiri..mandi sungai..jungle traking..banyak la yang best2..sampai aku pun da x bape nak ingat..yela kan, dah 5 tahun..huhu..



jungle traking kat bendang man..sedar x, aku orang paling depan skali kat garisan penamat tu??ha..paham2 je la kan...thihihi~~



hah, ni permandangan normal dalam slot ceramah..nyenyak seyh aku ngan amy tido..penat berjungle traking agaknye..biase la tu kan tido time talk..tp yg xley blahnye, sape yg amek pic ni????? kuangjaq~~~~~~~~~~



program kat mengkuang dam pulak..program santai je..pegi sane, beriadah, berpicnic, nyanyi2, makan2..juz have a bit release before SPM..



n finally...tada~~~ SPM..sume program2 di atas adelah bertujuan untuk mendapat impak maksimum pada pic terakhir nih..alhamdulillah, berkat doa n usaha cikgu2 batch kitorg n usaha kawan2, kitorg dapat naikkan ranking MRSM PDRM..10 tangga jugak kitorg naik..

sume kenangan2 ni memang best..zaman belajar zaman yg paling best..tapi kan..aku kan..dah nak abes belajar..tinggal 4 bulan je before menempuh alam pekerjaan..aku kan..takuutt sangat~~~ sob..sob..

oh, sudah2..stop the drama..banyak keje nak kena buat..esok kena anta assignment..tapi belom buat ape pun lagi..oh emm ji..

besok jugak aku kena sambung analysis chicken ball aku untuk hari yang ke 6..minta2 la sempat 2 jam untuk abeskan 5 analysis..

hujung minggu ni aku akan ke bentong..kursus asas fasilitator..yeay~~

salam..

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..