Tuesday, July 6, 2010

yeay~~

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah..safety training workshop da selesai..2 ari bengkel..fuh, memang menguji kesabaran..tapi best la jugak..xde la sebosan yg aku bayangkan..ditambah plak ngan makanan yg best2..aku dok tunggu time makan jer..even breakfast pagi tadi pon makan lontong ngan kuih..lunch xyah habaq r..lauk sume sedap n best2..nasib baik bengkel ni 2 ari jer..kalau seminggu, mau membulat aku dibuatnye..ni pun berat badan da di tahap kritikal..perlu bersenam ni..diet? no..no..no..makan tetap maintain..just do more work n sport to balance up..thats my way utk maintain berat badan..

Pas bengkel ni, baru aku sedar yg kemalangan2 ni boley berlaku kat mane2, tanpa di duga, walaupun kesalahan tu bukan berpunca dari kita..kekadang benda yang kita anggap remeh tu yg boleh menyebabkan kecederaan, kecelakaan n even death..safety kat lab, kat kilang tempat keje nanti, kat jalan raya..macam2 la..menakutkan je tgk gamba2 orang kena gilis ketapi, orang eksiden, org kena hempap kren, orang putus kepala tersepit lif, orang kepala pecah terkena bahagian mesin yg tercampak..adoi..lemah semangat aku..abes je bengkel terus ase penat..stress dow layan bende2 nih..huhu..

So esok aku kena pegi kelas macam biase..pukul 11.30 pg..and I need to start thinking bout my fyp..da kena sambung semula apa yg aku da tinggalkan 2 minggu ni..masa yg ade untuk complete the research hanya 4 bulan..doakan aku Berjaya ye..

Ya Allah..kuatkan rohani dan jasmaniku, luaran dan dalaman ku, hati dan jasadku untuk aku menghadapi dugaan, ujian, amanah, tugasan yg terletak di bahuku ni..Kau lancarkan keje2ku..Kau permudahkanlah bagiku..sesungguhnya, hanya dengan keizinanMu dapat aku mencapai cita-citaku dengan cemerlang..amiin~

No comments:

UiTM di hatiku..

UiTM di hatiku..